Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod i bilstereon?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på ett problem. Har en Sony CD av nyare modell (1999) i min bil. CDX7850. Rätt maffig sak med alla möjliga in och utgångar. Naturligtvis har den CDväxlarstyrning och då en Line-ingång för det. Där kan man ju tycka att man kan koppla in vilken enhet som helst, t.ex. en bärbar minidisc eller varför inte en iPod.

Men stereon kräver en styrkabel från den tänkta CDväxlaren och känner då inte av att det sitter en ljudkälla på ingången. Vad göra?

Har sökt på nätet men inte hittat nån vidare info. Det finns någon som påstår att Sony säljer en separat kabel och adapter för just detta, men har inte hittat den nånstans. Artikelnumret ska vara CDX107. Möjligen kan detta vara ett reservdelsnummer. Ska försöka få tag i nån auktoriserad Sonyverkstad.

Men är det någon som erfarenhet av detta? Nu när Griffin släppt en 12V-adapter för iPod också, är det ju gjutet att ha den med i bilen.

I USA verkar alla fortfarande köra med kassettspelare i bilarna, så där säljer man kassettadaptrar som aldrig förr...

Kontaka Sony, det skulle jag gjort. De om någon, lär ju veta.. om man nu inte prickar något yxskaft till support-nisse

1
Bevaka tråden