Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som köpt upplåst iPhone av denna kille ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-03 15:10

På blocket finns en annons av en kille som säger sig sälja upplåsta iPhones i 2 versioner. "supersim" och "Geohot"

Annons:
http://www.blocket.se/vi/13067014.htm?ca=4_s

Det finns kanske någon här som har köpt moddad telefon av killen, eller är mer insatt i vad det är för skillnad på dessa 2 lösningar.

Om jag köper en telefon av honom som är "supersim" modifierad så kunde jag ta med mitt gamla simkort till honom och få det fixat, men om jag ville byta telefonileveratör framöver (vilket jag skall när skit-telenor-abonemanget går ut), så blir jag tvungen att modifiera nästa mitt simkort med.

Men det skulle jag också behöva göra även om jag köpte en telefon som hade "Geohot" modifierats, trots att det står olåst till alla simkort i annonsen.

Vad som är skillnaden förstår jag inte, har det att göra med hur gamla simkort man kan använda ?

Killen verkar för övrigt vara seriös, trots hemligt telenummer.

Bilda Dig en egen uppfattning - jag har min klar.

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=1434

Ytterligare information om status as is;

engadget.com/iphonesimfree-not/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-03 19:53

Nån som förhandsbokat sin licens?

Här verkar vara en site som har börjat sälja olåsta lurar.
iphoneanywhere
Till Sverige blir det drygt 6000 kronor.

Nja - det tillkommer lite; Frakt, tull, moms och valutatillägg, så

USD700 = SEK6900 för 4 GB
USD800 = SEK7850 för 8 GB

och ingen tangentbordsfix så vitt jag kunde se = inga svenska tecken. Jag får en känsla av att den är avsedd för USA-marknaden, trots att det talas om andra engelskspråkiga länder åxå i texten.

Om vi omvandlar dagens priser i AppleStoreUS till förväntade i AppleStoreSWE;

USD499 = 4700 för 4 GB
USD599 = 5700 för 8 GB

För mig är det inte värt +2200 för att vara ett halvår före, den är häftigt dyr redan, utan att "någon entreprenör" skummar ytterligare grädde av moset. Jag sitter still i båten och avvaktar en svensk telefon, alternativt GNU-upplåsningen, som löst allt utom att kunna ringa med den.

1
Bevaka tråden