Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IPod med radio?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-03 18:22

Förlåt, jag är en ytterst oerfaren iPod-användare.

Jag har en fråga; varför finns det ingen iPod med radio? Har Apple något logiskt svar på detta? Är det någon radiomodell på gång?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-04 20:17

Ahh, så det finns en orginalradio att köpa till iPoden. Så bra! Tycker dock det är lite konstigt att Apple inte bygger in radion. Kanske blir ändring på det imorgon: http://mac.feber.se/feber/art/28065/nya_ipods_imorgon/

• Medlem
  • Luleå
  • 2007-09-08 15:09

Att Apple envist vägrar bygga in radio i iPod har retat mig i flera år. Det här beror antagligen på att mr Jobs anser att Apple inte kan tjäna några pengar på den funktionen. I vilket fall är det sjukt löjligt. Man tappar köpare till konkurrenter som säljer spelare med den funktionen, vilket Apple verkar kunna ta då man är marknadsledare. Men man gör också livet jobbigare för oss som absolut tycker att en radio behövs och som tvingas köpa en plastig fjärrkontroll med radio för 500 kr. En pryl som dessutom äter batterikapacitet. Inte ens teknikmonstret iPhone har en enkel radio och bara det gör att jag antagligen väljer en smartphone från Nokia när det är dags för ny mobil.

Helt rätt. Apple's produkter riktar sig inte till alla. De som absolut måste ha radio inbyggt får hitta en annan tillverkare.

1
Bevaka tråden