Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshopersättare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det något bra program som kan ersätta photoshop för en inte allt för avancerad användare? Jag har CS versionen av PS men känner ingen vidare lust att installera den på min nya macbook eftersom jag vet hur iiriterad jag blir på hur seg den är. CS3 känns dyrt för vad jag ska använda den till.

Pixelmator verkar trevligt men där finns det ju inte ens en beta än och det programmet lär kosta en slant när det väl kommer också antar jag. Det jag i första hand är ute efter är så klart ett gratis alternativ, eller en inte allt för stor peng

http://paintbrush.sourceforge.net/

Kunde inte låta bli.
Annars har ju Pixelmator tydligen gått ut som beta, men inte publikt. Man kan ju hoppas att det inte ligger allt för långt bort.

Haha, liiiite mer avancerad än så kankse men tanken var god

Seashore är gratis och funkar tycker jag. Det är nån sorts strip-down på Gimp om jag förstått saken rätt.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Seashore är gratis och funkar tycker jag. Det är nån sorts strip-down på Gimp om jag förstått saken rätt.

Jag testade just Seashore som hastigast, och det verkade inte så tokigt. Hade det bara haft något slags justering av nivåer, så hade det varit riktigt användbart.

GraphicConverter är det första jag kommer att tänka på och det program jag använder. GC är shareware. Senaste varianten kostar cirka 30 euro. Det är inte gratis men det är iaf billigare än PS

http://www.lemkesoft.com/index.html

Tänkte också på GC, men det är inte helt självklart för en "inte allt för avancerad användare". Däremot är det ett fantastiskt program. Och man kan ju bli avancerad.

Ursprungligen av ohennig:

Tänkte också på GC, men det är inte helt självklart för en "inte allt för avancerad användare". Däremot är det ett fantastiskt program. Och man kan ju bli avancerad.

det jag menade var inte att jag itne klarade av det för det är inga problem har jobbar i PS sedan 1999 på en någolunda avancerad nivå. Men i dagsläget utför jag inget sådant arbete så jag vill bara ha nånting man kan arbeta lite lätt med bilder i...

Ska kika på The Gimp och seashore som jag tycker ser ut att uppfylla önskemålen. Pixelmator lär man ju iaf testa när det kommer enbart för att det ser så himmla fräscht ut men man ska ju ha något tills dess också

tack för många bra svar

Ursprungligen av jonmannen:

det jag menade var inte att jag itne klarade av det för det är inga problem har jobbar i PS sedan 1999 på en någolunda avancerad nivå. Men i dagsläget utför jag inget sådant arbete så jag vill bara ha nånting man kan arbeta lite lätt med bilder i...

Ska kika på The Gimp och seashore som jag tycker ser ut att uppfylla önskemålen. Pixelmator lär man ju iaf testa när det kommer enbart för att det ser så himmla fräscht ut men man ska ju ha något tills dess också

tack för många bra svar

Då feltolkade jag dig. Hoppas du inte tog illa upp. Vi får väl hoppas att Pixelmator kommer snart, för det låter som om det uppfyller dina krav. Det lär i alla fall räcka gott för mina egna behov.

The GIMP som nämnts ovan är väl så nära man kan komma Photoshop utan att betala eller bryta lagar.

Jag tycker att du ska vänta tills Pixelmator kommer, vilket inte borde vara allt för långt bort.

Ett otroligt trevligt program, som beräknas kosta 400 någonting.

1
Bevaka tråden