Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Starta Nytt Community

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag sitter och funderar på en lite annorlunda sorts community.
Det jag tänkte höra efter här, är om det finns folk som är intresserade av att joina mig i detta projektet.
Är det någon intresserad, var inte rädd för att kontakta mig så kan vi prata om det via mail eller MSN/ICQ.

Projektet innebär att arbeta gratis just nu fram tills dess att sidan är igång och har börjat få in annonsintäkter. Jag hoppas det fortfarande finns folk där ute som vill hjälpa till med detta och få en stor erfarenhet och förhoppningsvis mer därtill.

Någon intresserad?

Jag jobbar på ett konsultföretag som gör just detta - startar communities. 1 på 100 lyckas så det krävs en massa hårt jobb och bra planering snarare än tur för att attrahera besökare. Särskilt idag när Facebook sopar mattan med dom flesta svenska sajter.

Läs mer om oss: http://www.mantaray.se/

• Medlem
  • 2007-11-04 17:18

Vill du starta ett svenskt eller ett internationellt (läs: engelskspråkigt för hela webbens användare)? Om ditt svar är det senare skall du läsa på om web 2.0 och blicka mot USA och just San Fransisco där det poppar upp "social networks" (engelska web 2.0-ordet för det svenska ordet "community") varje dag. Jag råder dig till att läsa bloggar som

Centernetworks.com, Mashable.com, Techcrunch.com och inte minst KillerStartups.com.

så kan du få en känsla för hur du ska bete dig och vart det blåser. Kom ihåg att vi i Sverige är lite efter vad gäller web 2.0 så det kan ta ett tag innan gemene man fattar detta.

Personligen tror jag att det är rätt svårt att satsa på Sverige med ett nischat och annorlunda koncept och samtligt tjäna pengar (på annonser) eftersom allt på Internet är hyffsat internationellt världsomspännande idag och allt från USA sopar som sagt mattan med det vi har i Sverige.

Lycka till.

/ Fredrik - webutvecklare

1
Bevaka tråden