Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Väcka dator genom airport?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkar finnas många lösningar för att väcka en sovande dator genom ethernet. Men hur gör man om den är ansluten via airport då?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-06 15:48

Då alla kräm är avstängd till AirPort-kortet när den är i vila, så är det högst otroligt att det kommer någonsin att fungera. Du måste alltså ha en dator i vila, men med AirPort-kortet kraftsatt för att det ska gå.

Synd om det ite går att gå runt, får stäga av det då så den inte går i vila. Hur var det nu Apple? Ni ville bli ett grönare företag eller

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-06 23:19

Tja, jag har ju inte läst databladet för en traditionell 802.11-kontroller - så jag kan inte uttala mig om det öht går att få samma funktionallitet som i en traditionell ethernetkontroller. Därmed inte sagt att jag vill ta Apple i försvar. Jag försöker bara se rimligheten i att få det att fungera på det sätt som du önskar.

Googla på wake-on-wlan

Här är någon som verkar lyckas, fast med annan hårdvara:
http://hardware.mcse.ms/message296955.html

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-12 17:28

Verkar vara tillverkar-specifikt enligt länken. Och rent av modell-unikt.

Ja verkar inte bättre.... synd detta. Sleep läget är ju annars en väldigt bra funktion tyker jag. Slier väl mindr epå datorn om inte annat

• Medlem
  • Sjöbo
  • 2007-09-12 19:55

Precis. Det går inte.

1
Bevaka tråden