Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa lösningen för Windowskörning? Spel, Nokia PCSuite bl.a.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar över vad som är den bästa lösningen för att köra Windowsprogram på en Mac. Har läst en del trådar där Parallells sågas i spelsammanhang och har börjat tänka om.

Idealet för mig är att kunna köra Windows utan att behöva krångla med Bootcamp. Det som är aktuellt för mig att använda är:

*Nokia PC-Suite
*Microsoft Train Simulator
*Silent Hunter III och senare IV

Är det lämpligt att köra CrossOver eller Parallells för detta (CrossOver.mac) eller hamnar man snabbt i läget att BootCamp och omstart för att nå XP är den enda vettiga lösningen?

Föredrar utan tvekan att köra Windowsprogram under Mac OS X hellre än att behöva partitionera och starta om datorn varje gång man ska in i Windows.

Ska man spela spel tror jag inte man har så mycke alternativ än att starta om, grafikaccelerationen i Parallels/VMWare lämnar väl fortfarande en hel del att önska.

Då är frågan, säkerhetsaspekten. Läste ett inlägg om att elakartade virus för Windows kan skada hårddisken så pass att även Mac OS X-partitionen påverkas. Går det att lägga Windows på en extern FW-hårddisk? Har en 120 GB LaCie och den skulle kunna agera startenhet för Windows om det går.

1
Bevaka tråden