Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på iPoden - köpa ny hdd?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare allihopa.

Min iPod hängde sig förut och dum som jag var så slog jag lite på den så den började "hacka" från hdd:n, är det hårddisken som är fel som jag tror? Nu när man startar den låter den bara konstigt från hdd:n och det kommer upp en ledsen ipod och "www.apple.com/ipod/service/ eller nått sånt. Nån som vet vart man kan köpa ny hdd isåfall? 30gb.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-06 20:16

Du ska väl i princip kunna stätta in vilken 1.8" hdd som helst. Googla lite på detta (på engelska alltså) så kommer du nog att hitta lite guider och så. I värsta fall kan du ju alltid gå in på siter som powerbookmedic.com, ifixit.com etc som ibland också har guider för iPod (och inte bara datorerna).

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-09-06 20:19

ipodhacks.com verkar vara ett annat förslag.

Snälla hjälp. Det är bråttom nu!

har du ingen garanti kvar, vilket du antagligen inte har eftersom du vill byta hårddisk, kan du öppna ipoden och dra ur och koppla in sladden som sitter i hårddisken. det har hjälpt för mig vid två tillfällen med min 4G ipod och förlängt dess livslängd med kanske 1 år eller så (den är tyvärr nu heldöd)

Nej, det funkar inte att göra så(provade nyss), vet någon ifall jag kan stoppa i den hddn jag länkade till?

Mumien.se i Göteborg fixar hdd till ipod. Dock har de nu slut på vissa hårddiskar och de är svåra att få tag på. Jag har därför beställt en 30gb hdd från ipodcorrectors.com. Den kostar runt 100 USD. Mumien.se monterar den åt mig.

1
Bevaka tråden