Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airtunes hackar IGEN - Airport express

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag köpte min airport express så hade jag problem med hackande ljud. Lite sökande och jag hittade för den stunden boven i dramat. Många grannar låg på samma kanal. Så jag bytte, därefter har jag inte haft några problem för låt säga 5 månader.

Men nu har skiten börjat igen. Så jag (för säkerhets skull) uppdaterat firmware(trots den hade den senaste) och testat med massa olika kanaler. Men trots detta så hackar ljudet emellanåt igen.

Jag kör Istat Pro och i början så ligger upload på ca 300 kb/s, sedan droppar det till ganska stabilt mellan 120-140 kb/s. Expressen verkar cacha en del musik (då det fortsatte att spela när jag hårdvaruresetade). Men problemet är när jag ser att MBP slutar skicka dvs 0 kb/s, detta sker emellanåt och händer för många gånger efter varandra så blir det hack i musiken, dvs dropout.

Vad kan vara problemet?

/Fjonken

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 23:15

Har du testat att exempelvis ladda upp något till en ftp server eller så för att se om det är bara mellan itunes och din APE eller i allmänhet som den bråkar?

1
Bevaka tråden