Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Palm är död

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-07 23:59

iPhone är allt, alla mobilers moder. Varför har ingen kommit på detta tidigare är frågan som jag ställer mig gång på gång i mitt iPhone användande. Alltid varit macare men nu är det ju revolutionerande. Kudos Apple!

Min treo kommer att gå i pension, tycker att det är lite synd, kört palm i många år men iPhone sparkar rumpan av Treo 650, Treo 680, SE 990, SE P1. Visst 3G skulle vara nice men inte med GUI som är segt som en snigel med kramp.

Hur är det på Windows Moblie 6 sidan? Skulle hellre äta mask än att testa själv men det är mitt problem. Finns det något som klår iPhone där?

Senast redigerat 2007-09-08 11:38

Jag vet inte jag... Är beroende av att:

1. Kunna ha filer, rena filer, åtkomliga från mobilen. Inte bara inpackade i mail som man aldrig hittar.
2. Kunna öppna Word och Excel-filer samt smärre redigeringsmöjligheter

Förstår hur Apple tänkt gällande utlämnandet av filsystemet, och respekterar det, men jag vet inte om det skulle funka för mig. Bästa vore om man kunde lägga rena filer som man kan kolla på via iPhones gränsnitt, men även komma åt med en USB-kabel om man inte är vid sin egna dator. Visst, en del kanske man skulle kunna komma åt via sin webmail, men i mitt yrke är internet ingen självklarhet överallt, och att börja maila sina egna dokument till sig själv bara för att kunna se dem i telefonen känns mer än lovligt bökigt.

  • Medlem
  • Gällivare
  • 2007-09-08 10:46

Har också kört Palm, sedan urminnes tider - min första Palm var en US Robotics Pilot 1000 med 128kb minne -wow. Har försökt att byta till WinMob - men det har alltid slutat med att jag har plockat fram Palmen igen.

Den kritiska delen för mig har alltid varit att ha en extremt snabb och lättanvänd kalender - och det verkar som att iPhone kanske har lyckats där, så för min del blir det nog en Touch som ersätter min Treo650 - sedan plockar jag nog fram någon gammal skittelefon för att kunna ringa med.

Det är nog ganska krisartat hos Palm just nu - iPhone knycker Treo-kunderna och nu kommer Touchen att knycka en hel del PDA-kunder.

1
Bevaka tråden