Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildserierna i bl.a apples events?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En sak slog mig idag, när jag äntligen kunde se nya keynoten utan lagg... Någon som vet vem som är anvarig för alla bilder som visas tillsammans med alla möjliga funktioner i apples produkter. Tänker på bildfunktioner i ipods, iphoto, imovie mm.

Är bara nyfiken. Har apple nån heltidsanställd som åker runt med ett gäng häftiga kids och fotar till eventen, eller är det "vanliga" anställda som delar med sig av sina privata bilder?

mvh och god natt

Min gissning är att de köper bilderna av någon bildbyrå helt enkelt.

Jag skulle rekommendera en läsning av Mike Evangelists The Wizard of Pods - Behind the Curtain with Steve Jobs där han beskriver hur det var att arbeta med Jobs inför en keynote. Just detta med valet av bilder visar på Jobs perfektionism och känsla för kvalité i detaljerna:

Next came the task of finding suitable sample material. My team was given the task of locating locate movies, photos and music to be used when he created his sample DVD on stage. Most companies would just choose some clipart or hire a video producer to make some simulated ‘home movies’. Steve prefers real people’s photos and home movies. He wanted material that looked great, yet did not seem impossible for an average person to achieve. We called on everyone we knew at Apple to submit their best home movies and snapshots. Before long we had an amazing collection of fun, cool and heartwarming videos and photos. My team picked the best and confidently presented them to Steve. True to his reputation as a perfectionist, he hated most of them. We repeated that process several times before he was satisfied. At the time I thought he was being unreasonable; but I ultimately had to admit the material we ended up with was much better than we had begun with.

Det låter alltså som att det är apples egna anställda som får ställa upp med sina privata filmer och foton. Tack för länken Adrian... får ta och läsa det senare

1
Bevaka tråden