Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Music Store med svenskt betal/bank-kort?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-05-02 06:28

Ngn som lyckats handla på Music Store mha ett svenskt kreditkort med utländsk adress?

Jag har tillfälligt lagt in en särskild postadress i USA på mitt SEB Visakort för att testa. Än har inte Musicstore godtagit kortet. Det verkar nästan som om dom gör en koll på kortnumret, dvs om kortet är utfärdat i USA och inte bara billing adress.

Eller så kanske adressändringen inte har nått de globala systemen ännu (2 dar sen) alt. man måste ändra den permanenta adressen på kortet/banken.

Skulle ju vara kul om man kunde börja handla direkt, kan ju dröja innan det når Sverige, eller Indonesien för den delen...

Ngn annan som har testat?

• Oregistrerad
  • 2003-05-02 09:36

Står det inget i försäljningsvillkoren ang. leverans till annan adress än kortinnehavarens adress, eller vad skulle problemet bestå i? Själv har jag aldrig haft problem med adresser på något sätt under över 20 år med VISA. Skulle problemet vara att du har kort utställt i sverige och du för tillfället vistas i Indonesien men vill handla från USA?

Jag har försökt. Jag testade använda min pappas kontaktinformation (han bor i USA). Men vid kreditkortet så fick jag ett felmeddelande eftersom det stog att nummeret till kreditkortsägaren måste vara sju nummer -- vilket betyder att det inte fungerar med Svenska kreditkort.

1
Bevaka tråden