Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-kontaktbrist...

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-02-21 10:30

:eek: Förr hade vi SCSI; en kabel in till enheten, en ut till nästa enhet o s v. När jag köpte en Quicksilver gav jag min iMac till sonen som faktisk låter PeCen damma. Han använder studiebidraget till diverse USB-tillbehör till den nya datorn. iMacen har därför 4 kablar hängande i gummisnoddar för att snabbt kunna växlas i de två USB-kontakterna. Funderar på att köpa någon form av hub till honom i födelsedagspresent. Någon som kan tipsa om en bra USB-hub.

Tips kan med fördel lämnas till [email protected]

Tackar på förhand...

• Medlem
  • 2002-02-21 10:53

Skaffade för ett tag sedan själv en hub. Priserna varierar ju något enormt. Min tanke var att det är ju en sorts grenkontakt så det kan väl inte spela så stor roll vilket märke det är. Men den skall ha separat strömförsörjning för att orka driva skrivare, scanner etc. Den jag köpte var den billigaste jag hittade, 295 kr på Teknikmagasinet.
Den fungerar klanderfritt. I mitt fall satte jag fast den under bordet för att slippa ha massa kablar på skrivbordet.
Lycka till. T-son

• Oregistrerad
  • 2002-02-21 14:13

Tack T:son!
Precis det svar jag ville ha, kollar tmag direkt!

Majk! Tack du också även om det var just ett sånt svar jag inte ville ha

/kajjan - www.kajjan.com

1
Bevaka tråden