Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Satt mig i skiten.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jepp det har jag gjort. Skulle installera nVidias ny forcewaredrivers, läste lite på internet efter massa strul,gjorde som dom sa..

Nu har jag avinstallerat de ursprungliga drivrutinerna, alltså grafikkortet har inte några drivisar längre. Och det går inte att installera några nya heller!

Jag får felmeddelandet: Nvidia-Installationsfel - Programmet har upptäckt att operativsystemet inte är windows vista (32-bit)...

vilket jag har installerat!

Är det någon som har råkat ut för samma sak? (de flesta sitter väl med osx o xp antar jag men försöker iallafall)

Drivisarna som jag menar är forceware 163.44

  • Medlem
  • 2007-09-10 21:28

Du har ingen system restore att ta till?

Jo jag har ju det /: Önskade att man kunde slippa formatera om.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-11 02:14

Det måste väl finnas någon felsäkert läge-variant där du kan installera drivarna? När sånt här händer med Windows är det verkligen världens sämsta j'la operativsystem...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-11 09:37

Mysko... provat någon annan version av drivarna bara? Finns ju massvis med betadrivare som fungerar lika bra som officiella (i stort sett). Kolla på http://downloads.guru3d.com/

Tack för respons!
Det verkar som att det inte går på nått sätt. Har testat alla nyare grafikrutiner. Men ingen funkar.
Felet som det ser ut nu verkar vara att jag har avinstallerat grafikkortet och nu hittar inte vista själva kortet. Det jag kör på nu är standard VGA med typ 8 mb minne. Måste ju vara det inbyggda felsäkra grafikkortet.

Och innan dess goddtog vista ändock inte rutinerna med motiveringen att jag inte har
vista 32-bit / installationsprogrammet tyckte att kortet inte var kompatibelt med drivrutinerna.

Alltså, jag älskar min nya dator men VARFÖR lägga in ett ofärdigt operativsystem?
Känns som om MS resonerade som så att det bara skulle vara snyggt eftersom de flesta bara använder internet och spelar age of empires. Bajs.

1
Bevaka tråden