Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag kommer inte åt Parallels preferences!?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-09-11 09:36

Det här känns otroligt fånigt, men jag kan inte komma in i Parallels inställningar. För att komma in i inställningarna måste man stoppa den virtuella maskinen. När man gör det stänger programmet ned sig. Jag har inte kommit på något sätt att komma runt det, och börjar bli frustrerad. Några tips?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2007-09-11 10:18

Starta Parallels utan att starta den virtuella maskinen.
Jag antar att du har en genväg som du startar din virtuella maskin med. Starta istället från Parallels programikon.

• Medlem
  • 2007-09-11 10:41
Ursprungligen av Gunnar B:

Starta Parallels utan att starta den virtuella maskinen.
Jag antar att du har en genväg som du startar din virtuella maskin med. Starta istället från Parallels programikon.

Den startar den virtuella maskinen automatiskt ändå, och när jag stoppar den stängs programmet ned. Jag har testat allt jag kan komma på ...

För att förtydliga är det VM configuration jag inte kan få igång.

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-11 11:00

Jag får lov att hålla med Gunnar B.
Det låter som om du startar via den programikon du fick fram på skrivbordet.

Gå in i mappen "Program/Parallels. Där finns en ikon som heter Parallels Desktop.
Startar du via den så ska den virtuella maskinen INTE gå igång, och du komma åt VM Configuration.

• Medlem
  • 2007-09-11 11:06
Ursprungligen av zMac:

Jag får lov att hålla med Gunnar B.
Det låter som om du startar via den programikon du fick fram på skrivbordet.

Gå in i mappen "Program/Parallels. Där finns en ikon som heter Parallels Desktop.
Startar du via den så ska den virtuella maskinen INTE gå igång, och du komma åt VM Configuration.

Jag får lov att hålla med mig själv, tyvärr, eftersom jag hade tyckt att det var trevligt om det funkade.

Jag antar att jag kan trasha parallels inställningar, men jag har ingen aning om vad som försvinner med dem.

1
Bevaka tråden