Tjena!
Jag har blivit ombedd att hitta en lösning som ska nås via inloggning på företagets portal för våra försäljare, så att det går lätt att göra uppföljning.
Portalinloggning finns redan.
Önskemålen ser ut ungefär så här...
________________________________________________________________
* "Huvudsida"
För navigation mellan "Alla", respektive varje enskild försäljares affärer. + en länk till en sida med ett formulär för registrering av affärer.
Dessutom vore det trevligt om de senast inkomna affärerna kunde hamna här.
________________________________________________________________
* "Formuläret"
Inmatningsfält:
"Ansvarig säljare" - Initialer
"Kund" - Fri text
"Rubrik" - En summering av vad affären gäller.
Tio inmatningsfält med olika rubriker för inmatning av bla. summor, timmar, avtal, etc.
"Deadline" - Val av veckonummer då beslut ska inkommit.
"Spara" - En knapp för att spara inmatningen & återgå till huvudsidan.
_______________________________________________________________
På "Alla-sidan" bör man kunna utläsa:
*Total för varje säljare med koppling till ovanstående tio fält.
________________________________________________________________
På respektive säljares sida bör man kunna utläsa en totalsumma under senaste månad, år osv.
Här ska också varje säljare kunna kryssa i:
"Fick vi affären"
* JA
* NEJ
* Orsak - Fri text.
* Spara - Sparar ärendet med ovanstående status.
________________________________________________________________
Finns det någon färdig lösning på behovet eller måste det skrädarsys en lösning?
Tidsrammen för ett första utkast är 1-2 veckor.