Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Startproblem G5 PowerMac!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-09-11 19:17

Nu är det panik!

Min G5 2x 2.3 PM vill inte starta längre. Satt just och hade igång Cubase och uppdaterade ITunes samtdigt. Installationsprogrammet för iTunes ville att jag skulle "Godkänna" och det gjorde jag... Plötsligt slutade mitt trådlösa tangentbord funka, bytte batterier, men utan framgång. Musen funkade men när jag markerede ett dokument i Finder blev flera andra markerade samtidigt..?!
Testade att starta om men det är lögn i helsike! Maskinen går igång, grå skärm med äpple visas, snurrgrejen snurrar ett tag och sedan spinner fläkten igång på högvarv... Ja, längre än så går det inte. Är det en diskkrash? Finns det nåt man kan göra eller åtminstone nåt sätt att kolla vad som hänt..?
Är inte helt övertygad om att det här har med iTundes att göra men lite misstänksam blir man ju när det händer samtidigt.
Hoppas nån är klok och kan ge mig tips om vad att göra.
Lätt desperat
/ola

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2007-09-11 20:46

För en gångs skull var problemet enkelt! När jag satte i nya batterier i tangentbordet hade den ena Skift-tangentent trycks in och hängt sig i nedtryckt läge. Detta gjorde att OS X hindrades att starta. Å jag löste det alldeles själv! Alles klar och jag kan sova gott.
/o

1
Bevaka tråden