Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iUnlock - 99.se bekräftar att iPhone nu går att låsa upp gratis

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-12 20:19

Jag har beställt en nu, hoppas jag. Har inte fått besked ännu, men jag tror det funkar OK.
Det verkar vara svårt med EDGE-paketlösningar i Sverige.
Det är svindyrt att surfa med EDGE.
Jag tycker inte det är så viktigt med vare sig EDGE eller 3G, det viktigaste är ju att det har Wi-Fi, det finns ju gott om hot spots, även i min bonnhåla.
Tog även hem upplåsningen, man vet aldrig hur länge den är åtkomlig.

wunderbaren:
Det var som fan!
Måste vara ganska nytt. Eller?

Just nu är det bara mobilt bredband vad jag förstår, inga mobiler än så länge? Och det finns bara i dom större städerna.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-13 09:41

Annonsen är med 99% säkerhet fake. Designen passar inte riktigt med T-Mobiles design och det finns ochså tekniska fel (t ex 16GB iPod iställer för iPhone).

När iPhonen kommer till Europa kommer den med största sannolikhet att vara samma som i USA. Alltså utan 3G och med EDGE. 3G i USA är så dåligt utbyggt att det är nästan obefintligt.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-13 10:00

Om de börjar sälja 3G-telefoner över där kanske de blir billigare än här. Det kanske dessutom kommer att vara svårare att köpa en abonnemangsfri telefon i Europa, eller?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-13 11:15
Ursprungligen av Robo-X:

Annonsen är med 99% säkerhet fake. Designen passar inte riktigt med T-Mobiles design och det finns ochså tekniska fel (t ex 16GB iPod iställer för iPhone).

När iPhonen kommer till Europa kommer den med största sannolikhet att vara samma som i USA. Alltså utan 3G och med EDGE. 3G i USA är så dåligt utbyggt att det är nästan obefintligt.

//Rob

3G är inte direkt utvecklat i länder som England och Frankrike heller.
Framförallt inte England, fast i städer som London har man inte direkt bra GSM-mottagning heller på sina håll. Framförallt inte med vissa operatörer.

Edge existrerar inte heller i England, utan GRPS är det enda. Vilket känns lite risigt med tanke på att det finns Edge i kramfors.

Därför känns det inte så garanterat att den kommer oförändad till Europa. Den skulle behöva anpassas till Europeisk/Asiatisk marknad för att den ska kunna sälja.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-13 10:46

Passar pa att lanka in ett 3G rykte fran appleinsider KLICKA MIG

Jag tror på samma iPhone i Europa (tyvärr), just nu bygger dom nog upp lager så dom har ett rejält lager när den ska lanseras i England, Tyskland och Frankrike, att släppa en 3G telefon när en miljon amerikaner just köpt en EDGE telefon är nog inte så populärt, med tanke på att faktist AT&T har 3G i vissa delar av USA.

Varför just England, Frankrike och Tyskland? Jo för om man kollar på iPod touch så har dom språken stöd för ordlista vilket ger ännu större hint att dom länderna kommer få en iPhone med stöd för alla tjänster. Övriga länder kommer nog få vänta ännu länge tyvärr, med tanke på hur länge vi väntat på filmer och tv-serier (som inte är klart ännu!).

Jag är negativ eller tror jag vet, utan detta tror jag bara

Ursprungligen av wunderbaren:

med tanke på hur länge vi väntat på filmer och tv-serier (som inte är klart ännu!).

Jag är negativ eller tror jag vet, utan detta tror jag bara

Det är svårt att jämföra en telefon med tv-serier och filmer. På marknaden för tv-serier finns det redan en part som har avtal med de som producerar serierna. Jag tror inte TV4 eller Canal Plus blir särskilt glada om Apple börjar sälja avsnitt ur tv-serier som de inte har visat ännu. Då kommer TV4 att vända sig till sin avtalspart med orden "vaddå ensamrätt?". Ser du skillnaden?

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-09-13 12:51

Är det fortfarande folk som tror på den där T.Mobile-annonsen?
Skulle dom ha satt ihop en annons en månad före den ska publiceras? Jisses! Nu får vi ta och rycka upp oss. Att Aftonbladet går på sådant må vara (fast det gör dom nog inte...redaktionen trycker skiten än då), men här på forumet....herregud...

Det kan hända att allt i annonsen stämmer, men en fejk är det. Inga annonser i världen sätts ihop med sådan - i branchen - absurd framförhållning. Det fungerar inte så. Det är inte verkligheten.

Ursprungligen av mjg:

Är det fortfarande folk som tror på den där T.Mobile-annonsen?
Skulle dom ha satt ihop en annons en månad före den ska publiceras? Jisses! Nu får vi ta och rycka upp oss. Att Aftonbladet går på sådant må vara (fast det gör dom nog inte...redaktionen trycker skiten än då), men här på forumet....herregud...

Det kan hända att allt i annonsen stämmer, men en fejk är det. Inga annonser i världen sätts ihop med sådan - i branchen - absurd framförhållning. Det fungerar inte så. Det är inte verkligheten.

Apple skulle aldrig tillåta dom att börja göra annonser så långt innan, dom e ju väldigt hårda med sånt

  • Medlem
  • 2007-09-13 22:36

Måste man inte betala abonemang för AT&T (minst $59.99) varje månad?

Ursprungligen av JGG:

Måste man inte betala abonemang för AT&T (minst $59.99) varje månad?

Som det står i typ varje tråd om iPhone, så binder du dig inte om du köper en iPhone, det är helt valfritt att starta abbonemanget, eftersom man gör det via iTunes.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-14 01:15

Du kan aktivera din iPhone utan att ha ett abonnemang. När iTunes frågar efter din Social security number skriver du 999999999. När du har gjort det kan du välja AT&T prepaid kort och har ett aktiverat iPhone utan något abonnemang.

//Rob

  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-09-14 04:46
Ursprungligen av Robo-X:

Du kan aktivera din iPhone utan att ha ett abonnemang. När iTunes frågar efter din Social security number skriver du 999999999. När du har gjort det kan du välja AT&T prepaid kort och har ett aktiverat iPhone utan något abonnemang.

//Rob

Eller så använder du independence istället.

Säg då att om man är ute och reser mycket , och har ett united abonemang...
http://www.united-mobile.com/cms/website/index.php?lang=2&idcatside=26

funkar det då att låsa upp den i sverige, sen stoppa i ett sådant kontant kort (gsm) och ringa från utlandet, eller måste amn ha ett svenskt kontant kort att ringa ifrån?

Går det att ringa från utlandet, med telia kontantkort i Iphone, eller är det bara inrikes det går??

Olsson

Jag är inte säker, men efter vad jag förstått fungerar iphone precis som vilken mobil som helst när den väl är upplåst (förutsatt att man använder ett 2G-simkort). Alltså borde det inte göra någon skillnad varifrån man ringer.

Man måste väl inte ha ett 2G-kort? Kortet som sitter i när man köper telefonen är ju 3G..

Citat:

Man måste väl inte ha ett 2G-kort?

Nej det är sant, men det måste stödja 2G också. Mitt Telenor-kort till exempel, som jag tänkt använda när min iphone anländer nästa vecka, är ju både 2G och 3G.

ztaafen och daniel777:
Vad är det ni snackar om?
Är iPhone 3g helt plötsligt nu? Vart har ni fått det ifrån?

Nej, det vi säger är att SIM-kortet som sitter i vid köp är ett 3G-kort, men som har stöd för 2G.

ztaafen:
Ok, det hade jag ingen aning om. Trodde det var ett gsm-kort.

Nu så finns den färdiga GUI-versionen ute. Ser riktigt nice ut.

http://www.hackint0sh.org/forum/showthread.php?p=51731#post51731

ztaafen:
Ursäkta min kunskapbrister i programmeringsvärlden, men vad betyder GUI?
Att man inte behöver koda om för att hacka den?
Att det är som en färdig programvara som sköter hela processen?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-09-16 10:29
Ursprungligen av theplague:

ztaafen:
Ursäkta min kunskapbrister i programmeringsvärlden, men vad betyder GUI?
Att man inte behöver koda om för att hacka den?
Att det är som en färdig programvara som sköter hela processen?

Graphical User Interface
Alltså att du har ett grafiskt program med knappar och bilder/menyer osv.

Tack!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-12 17:47

Om det nu blir en 3G-variant på iPhone, kommer den då inte också att säljas i staterna?

Ursprungligen av ylipaa:

Om det nu blir en 3G-variant på iPhone, kommer den då inte också att säljas i staterna?

Eftersom de inte har något 3g-nät där verkar det ju onödigt, eller?
Du menar för att européer ska kunna köpa där med och ta hem?

Bevaka tråden