Hej!
Jag har ett problem med att öppna portar i min airport extrem och jag har gått igenom en mängd disskussioner där folk har haft liknande problem men inte hittat någon lösning som funkar för mig. När jag har öppnat portarna i airportverktyget och kollar på canyouseeme.org och de program jag andvänder raporterar trots allt mina portar som stängda. På Applesuporten vill de inte ge suport eftersom jag kommer ut på internet och där slutar deras åttaganden. En kort beskrivning om vad jag gjort kommer nedan och så håler jag tummarna för att någon ska kunna leda mig rätt.
Jag har tidigare haft en router med samma portar och då fungerade det.
När jag ansluter direkt till nätverksuttaget fungerar det fint(jag har inget modem utan ansluter direkt till ett fiberuttag)
Jag har satt en fast intern ipadress på dator och router (192.168.1.5 resp. 192.168.1.1)
I airportverktyget har jag öppnat mina portar under portkoppling och hänvisat till datorn ip. Här är jag dock osäker på vad allmänna och egna portar betyder men de har alla fått samma portnummer av mig.
Jag har stängt av NAT-portkopplingsprotokollet och låter routern dela en allmän IP-adress.
Är det något jag missat eller vad kan det bero på? Jag håller på att bli galen över det här vansinnigt irriterande problemet så ag hoppas att det finns någon vänlig själ som kan sträcka ut en hand.