Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubletter vid synk av bilder

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-13 20:04

Försöker synka mina bilder till min Ipod Classic med hjälp av Itunes och Iphoto. Om jag ställer så den ska synka så skapar den dubletter av alla mina bilder i iphoto mappen under mappen "Ipod photo cache" vilket jag inte intresserad av. Har ca 10gb bilder och vill inte ha en dublett på 10gb. Hur göra?

Det är inte så att den skapar små thumbnails? eller är filerna lika stora?

Det är tyvärr så iTunes gör. Det är inga kopior utan det är bilderna i nåt skumt format för iPoden. Om du kollar på dem är de väl inte .jpg utan nån fil man inte kan öppna genom dubbelklick.

Jag märkte förut hur utrymme på hårddisken bara försvann. Det var just mappen "iPod photo cache" som växte. Kollar man storleken på en fil i den mappen är det ingen liten fil utan varje kan vara 1-2Mb och kanske större.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-14 11:04
Ursprungligen av Rickard A:

Det är tyvärr så iTunes gör. Det är inga kopior utan det är bilderna i nåt skumt format för iPoden. Om du kollar på dem är de väl inte .jpg utan nån fil man inte kan öppna genom dubbelklick.

Jag märkte förut hur utrymme på hårddisken bara försvann. Det var just mappen "iPod photo cache" som växte. Kollar man storleken på en fil i den mappen är det ingen liten fil utan varje kan vara 1-2Mb och kanske större.

Japp, precis så är det. Men i mitt gall så blir det ca 7-8gb HDD som försvinner. Någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-11-05 23:19

Jag hade precis samma problem med att hårddiskutrymme försvann. Hittade mappen iPod Photo Cache som var boven. Man kan helt enkelt ta bort den. Se Apples hjälp:

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=300225

Helt idiotiskt att inte detta görs automatiskt! Faktiskt mycket dåligt av Apple. Tog bort mappen för en vecka sedan men nu är den 3 Gb igen.

Senast redigerat 2007-11-06 06:45
1
Bevaka tråden