Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radio i Menyraden?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag har sparat radiostationer med realPlayer på skrivbordet, om jag vill ha dessa överst i menyraden på skrivbordet, tex; Radio och sedan en menylist som kommer ner med de olika stationerna, hur gör jag då, var lägger jag aliasen?

Jag kör 9.2.2, netscape 7.0

F

Radio i menyraden

Jag har haft denna fråga ett par dar under Mac OS Classic forumet utan resultat, kan det vara så att alla gamla "rävar" som kan de gamla operativsystemen bytt till OS X och inte längre tittar in på det gamla forumet, jag tror att det finns många som behöver er kunskap, titta in nån gång och hjälp till, det uppskattas.

F

Jag har sparat radiostationer med realPlayer på skrivbordet, om jag vill ha dessa överst i menyraden på skrivbordet, tex; Radio och sedan en menylist som kommer ner med de olika stationerna, hur gör jag då, var lägger jag aliasen?
Jag kör 9.2.2, netscape 7.0

F

http://www.widemann.net/index.html

Dett kan vara något. Finns till Classic.

OOOPSS

Jag frågade om någon OS X brukare kommer ihåg om det finns något sådant till 9.2 ?

F

  • Avstängd
  • 2003-05-04 16:49
Citat:

Skrevs ursprungligen av Fröjdan
OOOPSS

Jag frågade om någon OS X brukare kommer ihåg om det finns något sådant till 9.2 ?

F

Enligt David Pogue så finns det.

missingmanuals.com

sök på Google.com

menu extra enabler

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 17:44

Om du har Stuffit Deluxe 7 för OS X installerat så behöver du inte Menu Extra Enabler eftersom Suffit Deluxe installerar ett liknande program som gör att alla extra menyer fungerar. Har du inte Stuffit Deluxe måste du installera Menu Extra Enabler eller liknande. En varning till att använda extra menyer som Massinova. De kan i vissa fall orsaka att systemui tar upp all processor kraft.

//Rob

Citat:

Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
http://www.widemann.net/index.html

Dett kan vara något. Finns till Classic.

Fanns inte till Classic på den sidan, men väl på Versiontracker, AliasMenu 2.2.1, tyvärr fungerar den inte heller på 9.2.2, har mailat dom för ett svar

http://www.versiontracker.com/php/dlpage.php?id=199&db=mac&kind=0

F

  • Avstängd
  • 2003-05-04 23:23

Kom Kom Till Oss med OS X

Gör ditt liv så mycket enklare

  • Medlem
  • 2003-05-05 03:01

Lägg dom i en mapp bara.. och lägg mappen i äpplemenyn (Apple Menu Items)...

Eller kan du använda kontrollstripsmodulen 'Handyman' (Inställningsmoduler) så viks dom upp i kontrollstrippen...

du hade rätt med att jag aldrig såg frågan i Classic forumet

Hej

Den första fungerade inte för mig, mailade till tillverkaren, han sade att det möjligen blir konflikt med något tredjepartstillägg, ville gärna veta vilket!

Det andra finns inte längre

Jag letar vidare
Tack änndå

F

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Lägg dom i en mapp bara.. och lägg mappen i äpplemenyn (Apple Menu Items)...

Eller kan du använda kontrollstripsmodulen 'Handyman' (Inställningsmoduler) så viks dom upp i kontrollstrippen...

du hade rätt med att jag aldrig såg frågan i Classic forumet

Det enklaste är nästan alltid det bästa

Tack för hjälpen

F

  • Medlem
  • 2003-05-05 18:15

på den tiden det begav sig brukade jag använda PPPmenu till ungefär det du efterlyser. Kolla om deu kan få tag i det nånstans.

1
Bevaka tråden