Hej alla!
Det finns nog mer lämpliga forum för min fråga, men jag vet ju att det är här de smartaste människorna håller till.
Jag har en mobil med Telia Refill. Jag ska åka en vecka till England nu på söndag kväll. Hur ringer jag billigast där? Jag kommer främst att ringa hem till (och ta emot samtal från) Sverige. Men kanske ett par till England också.
Jag är förvirrad. Jag har hört något om att det bästa är att skaffa ett abbonnemang där, men då blir det alltså ett nytt telefonnummer? Eller kan jag liksom bara styra om min mobil från Telia till vad de nu använder? (Jag är dock låst till Telia!) Jag har även en gammal telefon, ska jag ta med mig båda och ha olika lösningar för dem?
Eller ska jag vara så himla hipp att jag införskaffar en Skype-nalle?? Struntar den i vilket land jag befinner mig i, så att säga? Med en sådan kan jag väl ringa billigt även till dem med vanlig telefon? Ljudkvaliteten? Är det svårt att hitta trådlösa nätverk i närheten, så att det går att ringa?? (Jag ska till en by utanför Manchester)
Eller om jag inte ska ändra något, jag litar inte på att allt står med på Telias prislistor, kan det bli så att även om jag ringer korta samtal hem, så kopplas det förbi kontantkortet och jag får hem en saftig faktura?? Jag har ingen aning (och jag låter paranoid, upptäcker jag nu).
Förra sommaren fyllde jag på mitt kontantkort innan jag åkte till Frankrike. Då hade jag Comviq Kontant. Enligt Comviqs hemsida fattade jag som att det skulle funka, så det var inte kul att i Frankrike upptäcka att jag inte kunde ringa med min telefon där... Min sambo som hade Telia-abb (ej kontant) kunde ringa...
Jag är korkad när det gäller sådant här, så den som kommer med ett förslag om hur jag ska göra måste vara detaljerad... :">
Det kanske är oviktig info, men jag har en Sony Ericsson K800i.
Otrooooooligt tacksam för hjälp!
/Anna