Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootar ej från OS X CD

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har någon ide om vad som är fel. Följande fenomen; iMac Globe 20", vid vanlig uppstart ger "map med ?", vid uppstart från Os X CD (oavsett intern eller USB eller FW spelare) kommer grå bakgrund och äpple upp och vanliga snurran går i ca 2 min därefter kommer överkorsade cirkeln upp samtidigt som snurran fortsätter, därefter ingen förändring. Vad göra, är logickortet paj eller vad tror ni?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 16:03

Funkar det inte att tvinga datorn att boota från CD med att hålla ner C-tangenten vid uppstart och OSX-skivan i?

Ursprungligen av Reisan:

Funkar det inte att tvinga datorn att boota från CD med att hålla ner C-tangenten vid uppstart och OSX-skivan i?

Det är så jag gör för att det ska komma något annat än "frågeteckenmappen", men som sagt det händer inte mycket mer än att jag får överstrukna cirkeln istället. CD-skivan är OK, funkar i alla mina andra burkar. Så svaret blir tyvärr; nej. Någon ytterligare ide?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 16:26

Funkar det att hålla ner Alt-tangenten istället vid uppstart med skivan i?

Kan vara hårddisken som blivit korrupt eller håller på att gå sönder... Värsta senariot är om logikkortet är sönder.

Prova att söka på forumet i den avancerade sökningen. Du kommer till den sidan genom att ställa markören i sökrutan uppe till höger här på forumet och trycker Enter utan att angett något i rutan. Har sett många som inte kunnat starta upp datorn.

Ursprungligen av Reisan:

Funkar det att hålla ner Alt-tangenten istället vid uppstart med skivan i?

Kan vara hårddisken som blivit korrupt eller håller på att gå sönder... Värsta senariot är om logikkortet är sönder.

Prova att söka på forumet i den avancerade sökningen. Du kommer till den sidan genom att ställa markören i sökrutan uppe till höger här på forumet och trycker Enter utan att angett något i rutan. Har sett många som inte kunnat starta upp datorn.

Tyvärr funkade det inte med alt-tangent heller, har någon bra tips på smidigaste vägen att ta ut HDD´n ur globen?

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-09-15 17:00

Överstruken cirkel betyder att systemet inte funkar på den datorn. Antingen att systemt är korrupt på något vis, eller att versionen på OS X cd´n inte funkar på just den datorn. Testa med en annan OS X-skiva.

1
Bevaka tråden