- remsjev
- Medlem ●
snabböversättning till engelska:
The KORG KAOSSILATOR is a new cliche Synthesizer in the vest pocket format with famous KORG Synth sounds and performance possibilities, which inspire abslout. The KAOSSILATOR is served over its touch-sensitive PAD, with which one can fire a rich treasure at Synthesizer sounds. The horizontal axle steers the pitch, during one along the vertical axle parameter such as filter frequency, feedback, modulation intensity, etc. affected. With this new, creative beginning music makes fun above all correct. In the hand turning one enriches a volume Gig or a DJ set with driven off sound explosions. Even musical beginners can freshly, impudently and freely make music with the KAOSSILATOR.
skall man vara petig kunde färgvalet varit något bättre.
nu ser den ut som en storpack blend...
kall man vara petig kunde färgvalet varit något bättre.
nu ser den ut som en storpack blend...
Det är just därför den är så cool!
Signalfärg for teh win!
Tycker fler tillverkare borde våga färg. Köra mer buchla/tascam på rattarna - färgkoda för lättare förståelse. (Nu är iofs inte Kaossilator en sådan - men färg är bra! Bara köra s/v är så tråkigt i längden! Och när de väl kör något annat så blir det OB-12-blått och znark! K-O-M-I-G-E-N-!)
Jaha, en Roland D2 igen. Snark?
Hmm...konceptet är ju inte helt främmande för mig. Dels för att jag äger en orange roland d2 (den ligger någonstans i gömmorna och kan få stanna där) men också för att jag har en KP2. Det finns en del syntar i den sistnämda faktiskt. Bland annat en finfin theremin-patch som gör att jag kan lämna thereminen hemma på spelningarna, faktiskt. Dock vet jag inte om konceptet är så kul i längden. Är det så att de verkligen utnyttjar paden på ett kreativt sätt så att det blir ett nytt instrument i sig, så kan det faktiskt vara något.
Jättekul att den är gul förresten. Är syntarna inte i metall så är det trevligt om de skippar nippongrå plast.
Står inget om syntmotorn... jag befarar PCM... annars verkar den lite festligt.
Jag är skeptisk. Har en Kaoss Pad Mini och den har ett gäng synthpresets med men de låter så våldsamt dåligt att jag aldrig skulle drömma om att använda dem. Och styra pitchen med fingret funkar ju inte särskilt bra heller. (Däremot är effektdelen helt underbar )
Men om de lägger större fokus på ordentliga ljud så kanske. nä, tror inte det faktiskt.
edit: Men jag tycker den var snygg!
edit2: Eller ja det kasnke är soft om man är typ DJ eller nåt. Och sen är ju storleken halva grejen med den här.
Intressant att den bara finns med på tyska KORG-sidan. Kanske egentligen bara är tänkt för DJ's från Bremen.
En video där de leker med en på Stuff.tv i avsnitt 46.
En video där de leker med en på Stuff.tv i avsnitt 46.
Jösses vad liten den är!!
Jo absolut, för 1500 kan man få nåt mer användbart. Men jag ser den mer som en "Gameboy"
jag skulle välja mitt gameboy framför en kaossilator alla dagar i veckan.
Hur fungerar den egentligen - på den här videon "soloar" ju snubben en massa:
http://www.youtube.com/watch?v=uYLSYiY0D2M
...men det ligger not-kvantiserat i en given tonart eller?
Solo och solo... i mina öron låter det mest som att han för lite oorganiserat oväsen till ett ackomanjemang. Och det kan man väl göra med vilken kontroller som helst egentligen.