Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad som kommer i Adium 1.2

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Personliga meddelande är inte aktiverat än, Libpurple är fortfarande för instabil för att implementeras enligt utvecklarna av Adium.

Följande är taget från komentarerna i Adiums blogg på frågan om personliga meddelanden. (Se långt ner på sidan, inlägg av Zac West)

Citat:

MSNP14 support had several bugs in it that prevented us from using it. Adium-wise, we're ready to use the code, we just need to wait for a libpurple release that has it.

I Adiums betaforum finns det också kommenterat från utvecklarna:

That was turned off because it was really buggy in other ways. We'll turn it back on as soon as it's stable

Det kommer inte att komma i 1.2.0, men om det blir stabilare så kan det komma senare:

It would be a post-1.2, but it could be a point release (like 1.2.1).

Se hela tråden: MSN status messages in 1.2b1

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-24 14:19

Ny version ute.
1.2b4

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-24 14:28

Changes in Adium 1.2b4

Subversion revision: [21987]
Added hidden preference to disable the status menu item's unread count
(1.2b issue) Fixed a crash produced by the fix for iChat Server 10.5 connections using CRAM-MD5
(1.2b issue) Fixed the 'always show this contact regardless of status' checkbox in the Get Info window
(1.2b issue) Fixed login to Java based servers such as OpenFire which use DIGEST-MD5 (#8135, #8586)
(1.2b issue) Fixed display of the push/pop/swap indicator in the text entry area for chats (#8584)
(1.2b issue) Stopped scaling of icons drawn in the contact list (#8471)
Fixed various localization issues
French, French Canadian, Danish, Italian, Swedish, and Simplified Chinese updates

Yes!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-24 15:04

Gissar 1.2 final kommer redan före nyår, om ingen showstopper dyker upp. Listan över blockerande buggar för 1.2 i Trac är kort nu och minskar snabbt.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-25 13:17

Nu finns 1.2b5

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-25 13:19

Här kommer ändringarna;

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-29 10:33

Nu finns 1.2.b7
Nu går det undan.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-29 10:36

Några fixar.

Yes!!

Vet du, jag tror vi inte vi behöver veta om varje ny betaversion, de som är intresserade kollar nog in beta.adiumx.com lite då och då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-30 13:55

Final 1.2 beräknas till den 5:e januari.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2007-12-30 20:43

Om bara personliga meddelanden kunde komma nån gång också...

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-01-06 01:58

adium x 1.2 sparar inte meddelande-fönstrets storlek, d v s. den delen där man skriver. . . Jag vill ha fönstret 50/50 men vad jag än gör så återgår den till en rad! Har provat med med starta om datorn, döpa om ~/Library/Application Support/Aduim 2.0 och /Library/Preferences/com.adiumX.adiumX.plist och på så sätt nolla alla inställningar utan någon effekt.

Är det bara jag som upplever detta problem med version 1.2 ?

Ursprungligen av Nelson:

Är det bara jag som upplever detta problem med version 1.2 ?

Lite blandat folk från lite varstans har samma problem, går att läsa om det i kommentarerna på TUAW ang. Adium 1.2.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 13:19

Ah, då kan jag lika gärna vänta in 1.2.1. Adium 1.1.4 lirar bara fint, så jag kan vänta några veckor till eller vad det tar för 1.2.1 att komma ut.

Ursprungligen av Adrian B:

Ah, då kan jag lika gärna vänta in 1.2.1. Adium 1.1.4 lirar bara fint, så jag kan vänta några veckor till eller vad det tar för 1.2.1 att komma ut.

1.2.1 ute nu.

Citat:

Version 1.2.1 (1/18/2008) SVN revision: [22424]

  • Group chats now reconnect automatically when their accounts reconnect after being disconnected (#1880|1880)

  • Greatly improved accessibility, including the chat window, the Accounts, Events, and Advanced preference panes, the File Transfer progress window, and the contact list

  • Fixed a major memory leak which occurred when closing chats (regressed in Adium 1.2) and several minor memory leaks

  • Decreased Adium's memory footprint

  • Jabber conferences now use the account's display name as the handle by default (#8757|8757)

  • Fixed certificate checks for Google Talk accounts

  • Fixed issues with mobile contacts being used from within a metacontact even though an online non-mobile contact could be used

  • Improved performance when connecting multiple accounts with saved passwords

  • Fixed updating of tab icons when the account or contact of a chat changes

  • Fixed retention of the minimum text entry height in message windows (#8759|8759)

  • Fixed the "Get Info for Contact" prompt (#8756|8756)

  • Fixed display of the revert overlay on manually-set icons in the Get Info window

  • Fixed a crash which could occur when dragging the contact list

  • Fixed a crash which could occur when importing logs from iChat (#8729|8729)

  • Fixed sending of links over MSN (#8535|8535)

  • Fixed the menu bar status item's account menu, which could previously display the contact menu instead in some cases

  • Fixed the Address Book scripts and the %_statusMessage script to work with Adium 1.2 (#8817|8817)

  • Fixed issues with Jabber certificate checking (#8787|8787)

  • Fixed a crash when a Jabber account was set to automatically accept authorization requests

  • Worked around a bug connecting to old OpenFire servers since Adium 1.2 (#8803|8803)

  • Fixed a crash after showing an authorization request window and then disconnecting (#8886|8886)

  • Fixed the 'Always show this contact regardless of status' setting for contacts in the Get Info window

  • Fixed missing carriage returns when copying from some message styles (#6893|6893)

  • Fixed linkification of IP addresses on 10.5 (#7839|7839)

  • Fixed determination of the song title when playing a stream in iTunes

  • Fixed ampersands in HTML links (#8445|8445)

  • Added the Add Bookmark toolbar item to the default toolbar (#8772|8772)

  • Stopped obnoxious flickering of the mouse cursor after sending a message (#5651|5651)

  • Fixed manual reordering when not showing contact list groups (#8884|8884)

  • Fixed filenames created by dragging out of image wells when the contact's name starts with a period (#6102|6102)

  • Fixed an errant line at the bottom of the message window (#8657|8657)

  • Fixed updating of the Variants menu after changing the Style in the Messages preferences (#8234|8234)

  • Fixed Yahoo accounts connecting [email protected] is included in the user name

  • Updated the Stockholm message style (#8353|8353)

  • Fixed the "Show the file transfer window automatically" preference

  • Applescript fixes:

    • Added date opened property (#8859|8859)

    • Fixed retrieval of account status messages (#8820|8820)

    • Fixed access and setting of account and contact user icons (#8818|8818)

    • Allowed access to service images for accounts

    • Fixed a crash when interacting with message windows (#8821|8821)

    • Fixed the "Go Online" applescript action

    • Added a global status property

  • Fixed several localization issues

  • Updated Norwegian localization

  • Added Slovenian localization

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 18:45

Är man lite hardcore kan man dra hem en SVN-version > r22142, buggen fixades förhoppningsvis där. 1.2.1 borde komma relativt snabbt annars, precis som Adrian säger.

  • Medlem
  • Republic of Philippines
  • 2008-01-19 08:41

Nu finns Adium 1.2.1 bygge r22424 att hämta!

Senast redigerat 2008-01-19 23:16
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-01-20 12:52

Ska snabba filöverföringar i MSN funka nu eller, för jag märker ingen skillnad? Personliga meddelanden då?

Ursprungligen av Jogin:

Ska snabba filöverföringar i MSN funka nu eller, för jag märker ingen skillnad? Personliga meddelanden då?

Angående personliga meddelanden har du svaret tidigare i tråden.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-06 19:34

Nu är ju MSNPV14 klart ser det ut som...är det inte den vi väntar på?
http://developer.pidgin.im/milestone/Activate%20MSNPV14

ny beta ute...

Citat:

Changes in Adium 1.2.2b1

Subversion revision: [22613]

* Fixed incorrect behavior (including seemingly random changes in selection) in the account/contact selector at the top of chats when multiple sources or destinations are possible (#9013)
* XMPP & Google Talk
o Fixed validation of Google Talk SSL certificates (#8529)
o Fixed connecting to @googlemail.com Google Talk accounts with an @gmail.com ID (#8971)
o Fixed a crash which could occur when an SSL handshake failed
o Added support for xmpp://?join URIs. (#8914)
o Improved determination of the default handle for XMPP conferences (#8757)
o Fixed a condition which could cause failure to connect to iChat Server 10.5 when GSSAPI authentication fails but the traditional authentication method is available
o Fixed appearance of the certificate trust panel (#8702)
o Fixed joining chats via the XMPP services discovery browser (#9007)
* Fixes for regressions in Adium 1.2 and 1.2.1
o Fixed a crash introduced in 1.2.1 when connecting with a proxy configured within Adium
o Fixed speech of chat joined / chat left events (#8995)
o Fixed a crash introduced in 1.2.1 when using Fast User Switching (#9040, #9060)
o Fixed the Custom Status window to show the last-used status, broken in 1.2 (#9082)
o Fixed autoaccepting of final transfers, broken in 1.2 (#8928)
o Fixed the Finnish and Dutch Jabber / Google Talk account preferences (#9020)
* Fixed an intermittent crash related to memory management (#8692)
* Fixed a spacing issue in the Mockie message style (#8966)
* Fixed a hang if iTunes was showing its license agreement or preferences window when Adium first set an iTunes status (#8310)
* Improved the Add Contact dialogue to validate entered information and to add contacts to the correct account when entering the window via an authorization request window
* Fixed a visual display glitch when scrolling the standard contact list with a dark background (#9055)
* Fixed display of 24 hour time in the Stockholm message style (#8989)
* Fixed a crash when dragging a tab out of a window (#8999)
* Fixed a visual glitch when dragging a tab out of a window
* Fixed a bug which could cause Adium to use large amounts of memory when the system was idle for a long time (#8892)
* Fixed saving of Status preferences, which previously would fail to save in some situations (#225)
* Updated Firewall instructions in Adium Help for 10.5
* Danish, French Canadian, German, and Swedish updates

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-28 13:10

Fanns det inte nån special-version av adium med personliga meddelanden som nån hade fixat? Vet att jag har sett det i nån tråd men har inte hittat

Ursprungligen av ledin:

Fanns det inte nån special-version av adium med personliga meddelanden som nån hade fixat? Vet att jag har sett det i nån tråd men har inte hittat

Det finns det, jag har länkat till den tidigare här på 99mac. Ska söka reda på tråden, om inte har jag nog den versionen liggande på datorn hemma. Finns en tråd i Adiums forum om just denna special-version, dock fungerar inte länkarna till de specialbyggda-versionerna där.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2008-02-28 15:29
Ursprungligen av Mikael E:

Det finns det, jag har länkat till den tidigare här på 99mac. Ska söka reda på tråden, om inte har jag nog den versionen liggande på datorn hemma. Finns en tråd i Adiums forum om just denna special-version, dock fungerar inte länkarna till de specialbyggda-versionerna där.

Okej. Har letat och sökt men har inte hittat tråden.
Hur tkr du den funkar?

Ursprungligen av ledin:

Okej. Har letat och sökt men har inte hittat tråden.
Hur tkr du den funkar?

Tycker den fungerar tillräckligt bra för att jag ska använda den dagligen, har kört den nu i snart ett halvår tror jag. Visst kräver den lite handpåläggning ibland, speciellt när man lagt till nya kontakter på listan i en annan klient. Samt att den kan vara seg i inloggningen ibland och kan krascha ibland, mest vid inloggning på msn.

Här är tråden där jag tipsar om den specialbyggda versionenm, dock fungerar inte länkarna till de versionerna av Adium som jag länkar till där. Men jag kan läga upp den version jag använder mig av senare ikväll.

Hoppas att följande funktioner kommer komma:

Personliga Meddelande
A/V chatt
Filöverförning utan server eller vad de nu använder sig av
importera/exportera kontaktlistor i adium
Ha en funktion som sätter igång grymma Core Image effekter

Här finns den version jag använder av Adium med stöd för personliga meddelanden.

OBS!
Det är inte jag som står bakom denna "experimentella" version av Adium, jag tar inte något som helst ansvar för problem som kan uppstå. Räkna inte med någon support varken från mig eller utvecklarna av Adium.

Bevaka tråden