Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Efter att jag installerat om mitt Apple Works (som följde med när jag köpte OS X) har språket blivit engelska!!! Och allt tycks mätas i "inches" osv...Innan ominstallationen var det på svenska. Jag hittar inga inställningar för språk. Vad har hänt?:eek:
Skrevs ursprungligen av mondo65 Inställningar > Internationellt?
Jag hittar inga inställningar som kan vara till hjälp. Jag går in under preferences och där hittar jag bara följande: "General", Button Bar" och "HTML import/export". Det naturliga vore väl att språkinställningar låg under "General" men icke...Märkligt.
Skrevs ursprungligen av mondo65 Gå in under Inställningar > Internationellt i systemet. Kolla att svenska är överst i prioritetsordningen. Logga ut och logga in igen.
Du menar alltså inte inställningarna i Apple Works? Utan i OS? Jag har aldrig lärt mig det där med att logga in och logga ut...Har ingen aning om hur jag skall göra...(idiot som jag är!):rolleyes:
Skrevs ursprungligen av PJW Du menar alltså inte inställningarna i Apple Works? Utan i OS? Jag har aldrig lärt mig det där med att logga in och logga ut...Har ingen aning om hur jag skall göra...(idiot som jag är!):rolleyes:
Enkelt, då till Systeminställningar -> Internationellt. Se till att Svenska är överst i listan, bara att dra. Stäng rutan.
Gå till "Logga ut" under Äpplet, logga in igen och se om det funkar nu.
jag har samma problem, fast med OSX.2 på en iBook. Vid uppdatering av systemet från X --> X.2 så försvann svenskan, trots att svensk version installerades. Spelar ingen roll om jag väljer svenska och logar in/ut. inget hjälper.
Skrevs ursprungligen av coach Kanske kan vara språkinställningen för själva AppleWorks som spökar...
Markera AppleWorks-ikonen och välj Arkiv -> Visa Info...
Välj Språk och se till så att svenska står överst även där.
Jo, det var det jag också tänkte. Men när jag öppnar "språk" under "info" för Apple Works finns där inga språk inställda överhuvudtaget och när jag klickar på "lägg till" öppnas bara Dokumentmappen under "Hem"...och där finns bara en massa meningslösa mappar från dels Apple Works (cache och lite annat) och några från Microsoft som jag nu raderat.