Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

www.macvspc.info (Mac vs PC info)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Tänkte inte starta ett nytt datorkrig (vi har haft några stycken nu), men kanske en del av er är intresserade av denna webbresurs jag precis hittade. Den är inte direkt ny så den kanske har diskuterats redan. Här är den i alla fall:

http://www.macvspc.info/

Det är en webbsite som skapade då ett skoldistrikt i USA bestämde att man skulle standardisera på PC. Man satte då upp denna webbsite för att analysera och bemöta de argument som PC-lägret hade i sina påståenden om fördelarna med PC och bristerna med Mac i synnerhet. Det finns massor med källreferenser, så om du inta har kunnat hitta rapporter och sådant som stöder en del av Apples argument så har du en stor chans att göra det här!

/Ola
[Edit: Ändrade titeln så att den blev lite tydligare]

[ 09 Januari 2003, 21:04: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-09 16:43

I vilket fall som helst så kan sidan konkurera som en av de fulaste jag sett.

Massor med referenser och resurser om Mac vs PC-info tycker jag väger upp det fula utseendet, i alla fall lite grann.

På första sidan efterlyser han personer som kan hjälpa till med en omdesign och man kan tom ladda hem hela siten som en enda PDF (112 sidor) komplett med länkar. Det är fiffigt. De fula sidorna med prickiga bakgrunder har i PDF´en vit bakgrund som gör det lätt att läsa.

/Ola

[ 09 Januari 2003, 18:15: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-01-09 18:39

Håller med om att iden med att ladda hem siten i pdf för att hjälpa till med desigen är bra.Lite open source stuk på det.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2003-01-09 18:56

den här sajten har jag använt som källa till en svenska uppsatts en gång

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Björne:
den här sajten har jag använt som källa till en svenska uppsatts en gång

Undrar vilket betyg i svenska du fick på den uppsatsen?

• Medlem
  • 2003-01-09 20:15

jag vet att detta diskuterats ett otaliga gånger och jag har sökt på 99mac för info o länkar, med rätt dåliga resultat men...

Jag skulle vilja ha info om mac vs pc.
finns det några ordentliga undersökningar om priser, användarvänlighet, testvinnare osv...?
Jag har nämligen ett tufft switcher projekt på gång..han tror absolut inte på några argument som "bara" diskuterats mellan användare på ett forum, utan ska ha bekräftat fakta

*känns omöjligt, men jag SKA vinna*

• Medlem
  • 2003-01-09 20:56

ok, hittade några bra diskussioner
"macfientlighet" och ""bra Mac vs. PC sida"
den som söker, han skall hitta

edit: sökordet "undersökning" gav bra resultat!

[ 09 Januari 2003, 21:06: Meddelandet ändrat av: Tit ]

Tit, killen på siten jag tipsade om har lagt ner ca 1000 timmar (säger han) på att hitta källor till undersökningar och liknande från så oberoende källor som möjligt. De finns tillgängliga på siten.

Här finns tex TCO-undersökningar (Total Cost of Ownership) och likande. Så titta igenom siten (PDF-filen) så hittar du säkerligen det du letar efter. Finns det inte där så...

/Ola

1
Bevaka tråden