Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Instabil och Varm MacBook

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej Alla!

Jag har en väninna som kom till mig med en MacBook som hon hade problem med.
Den är väldigt instabil, jag kan starta ett program, sedan krachar programmet utan att jag inte ens rört datorn.

Ofta kommer det upp Kernel Panic och jag måste starta om datorn!

Hörde efter ett tag att fläkten surrade ganska högt konstant och installerade då IStat Nano och såg där att fläkten surrade i 6000rpm och att CPUn låg på 70 grader när datorn idlade!

Det är väl ganska varmt ändå! Och kanske kan vara boven i dramat!?

Någon som har någon ide?

Tack på förhand..

Såg att jag postade i fel Forum, kan någon flytta denna tråden till MacBook forumet?

Startade nyss om datorn och då lugnade den visst ner sig ligger nu på 1500rpm och CPUn på 54 grader så det kanske bara var något tillfälligt..

Jag har läst lite om att resetta pram och sådana saker kan det vara nåt?

Ursprungligen av Evoleus:

Såg att jag postade i fel Forum, kan någon flytta denna tråden till MacBook forumet?

Flyttad.

Min fläkt hade det problemet för en vecka sen, då fick jag ett nytt logikkort och en ny fläkt på garantin. Sen fick jag ta ut mina tredjepartsminnen och stoppa i originalen, vilket var orsaken till problemet. Så kolla om det finna nya rampinnar i den som inte kommer från Apple Store (eller är samma modell som de). Och ja, det kan hända även om det har funkat bra i över ett halvår med tredjepartsminnen, fick jag reda på.

Och så funkade det visst bättre efter omstart ser jag nu, lite sent sådär.

Min snurrade konstant hela tiden. och processorn var uppe i 91°, vilket jag tycker är lite anmärkningsvärt!

1
Bevaka tråden