Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

@mac.com inte MSNvänliga längre?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Runt halv 4 inatt så blev jag utkastad från MSN, och jag kan inte längre logga in. Spelar ingen roll om jag använder Live Messenger på en PC eller webbtjänsten webbmessenger, eller vad som helst. Jag använder mitt mac.com mailkonto som identifierare för mig.... och när jag försöker logga in så kastas jag till denna sida:

http://support.microsoft.com/gp/Messenger/

Jag gissar att det har med min mac.com adress att göra. Men för att säkerställa det så vill jag veta om det är några av er som använder era mac.com...? Funkar det för er?

• Avstängd
  • Överallt
  • 2007-09-19 18:34

ja det fungerar med @mac.com jag har två igång. men det stökade i morse/förmiddags med @gmail.com för mig

Fast de där e-postadresserna används väl bara för just identifikation? Om det sedan står @mac.com eller @hotmail.com baktill borde inte spela någon roll.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-09-19 18:43

Hittade det här .. verkar som att fler fått samma problem.

• Medlem
  • Lund
  • 2007-09-19 19:46

Det är ju nära på kriminellt, eller hur? Inte snällt att göra sådana plötsliga ändringar, om de nu inte informerat alla först? Dags att börja klaga kanske? Tänk så många kontakter bland de berörda som råkar försvinna... KAataastroof!

• Medlem
  • Borås
  • 2007-09-19 20:50

Det försvinner inga kontakter. Du väljer ett nytt passport ID och kontakterna finns kvar.

Ursprungligen av Vaiden:

Det försvinner inga kontakter. Du väljer ett nytt passport ID och kontakterna finns kvar.

NU har det gått 24 timmar sedan jag bytte ID. Kontakterna finns där, men ingen är online. Jag kan inte skicka till nån. Jag kan inte lägga till nån heller.

Tack MS... tack.

• Avstängd
  • Överallt
  • 2007-09-20 15:13

mina @mac.com adresser fungerar fortfarande bra i Adium

De som inte bytte har nu lyckats logga in igen med sin .Mac-adress enligt tråden på Macrumour. Men alla vi som bytt får inte till det. Ingen är online och våra kontakter har blivit deletade på våra vänners listor. Tragiskt.

1
Bevaka tråden