Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes4/AAC och prestanda

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 12:17

Temporärt insnöad på att komprimera CD-skivor på nytt, upptäcker jag att den gamla PMG4/500 hemma kommer upp i 12-13x avspelningshastigheten vid AAC-komprimering. Trevligt, men varför toppar en sprillans PMG4/1GHz Uni på samma hastighet? En iMac 17"/1GHz kommer i slutet av skivan upp i 10x hastigheten.
Naturligtvis har jag inte testat att packa direkt från disk istället för från CD. Det kan så att DAE:n i CD-spelaren spelar mig ett spratt.
Någon annan som har gjort lite hastighetsjämförelser?

Jag tyckte det kändes MYCKET snabbare.... Undrade varför från början, så jag trodde den bara kopierade AIFF filerna istället. Men tydligen inte...

Imponerande!

  • Medlem
  • 2003-05-04 16:27

Varför det inte går fortare på en nyare macen är att dvd-romet är flaskhalsen ladda ned musik filen som AIFF till itunes och sedan konvertera till AAC eller mp3 så kommer du se skillnad att den nyare datorn är snabbare

Har någon testat att batch-konvertera sin MP3-samling till AAC?

(http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15598)

Blev det bra? Eller är det fel väg att gå?

Är inte detta 15e inlägget om samma sak, man tjänar inget på att konvertera sin mp3 samling till AAC annat än utrymme, man får ju inte bättre kvalitet utan sämre då man kör förstörande kompression (AAC) på redan förstörande kompression (mp3).

Låt era mp3or va och använd istället AAC för framtida konverteringar..

1
Bevaka tråden