Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videoformat i min nya ipod nano?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Har precis investerat i en ny ipod nano, tänkte att det kan vara kul och passa på nu när det kommit en ny modell, min första ipod för övrigt. Mycket nöjd med köpet bortsätt från videobiten.

Jag skulle vilja veta vilka videoformat jag kan spela i den, jag skulle allra helst vilja kunna spela mina .avi filer men detta verkar inte fungera, finns det någon möjlighet att få detta och fungera?

Tacksam för svar

/Johan

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-20 15:57

Grattis till köpet! Slår vad om att du kommer vara supernöjd med din Nano i flera år.

Följande står på Apples hemsida:

Video formats supported: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 x 480 pixels, 30 frames per sec., Baseline Profile up to 3.0 with AAC-LC audio up to 160 kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48 kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

M.a.o. H.264, .m4v, .mp4 samt .mov. Om du söker på forumet ser du att program såsom Handbrake, Visual Hub samt andra kan konvertera .avi filmer till t.ex. H.264.

Lycka till.

Jag får oxå säga grattis! Själv fick jag min nya Nano förra veckan, och jag tycker den är grymt bra.
Supernöjd. Skärmen är helt makalös. Jag brukar titta på "Rapport" på den, det går faktiskt bra att se textade inslag på den, inga problem. Själv brukar jag använda Visual Hub för att konvertera till iPoden.
Det funkar fint att se film på den oxå tycker jag. Alldeles överlägsen liten manic, jag är förälskad.

  • Medlem
  • Leksand
  • 2007-09-28 21:50

testa Sothink iPod video converter

1
Bevaka tråden