Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudspår från film i Logic 8 syns inte

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-20 12:04

Vill lägga musik till en film i Logic 8. Startar med att välja 'Produce', 'Music for picture' och lägger sedan till filmen i filmspåret.
Mitt problem är att jag bara ser filmen men ser inget spår för ljudet från filmen. Gör jag något fel eller går inte detta utan måste jag använda Soundtrack 2?

Vilket format är det på filmen? Apples program importerar inte alla filmformat med ljudet i behåll, t ex så tappar filmen ljudet om du importerar en MPEG-1-fil. Jag vet inte hur bra det fungerar med andra format. Jag använder MPEG Streamclip för att konvertera till Quicktime, MPEG-4 eller vad jag vill ha.

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-20 22:27
Ursprungligen av Niklas Hellgren:

Vilket format är det på filmen? Apples program importerar inte alla filmformat med ljudet i behåll, t ex så tappar filmen ljudet om du importerar en MPEG-1-fil. Jag vet inte hur bra det fungerar med andra format. Jag använder MPEG Streamclip för att konvertera till Quicktime, MPEG-4 eller vad jag vill ha.

Filmen är först bearbetad med iMovie 08 och sparad i .m4v format, så det borde inte vara ett problem. Någon ide?

1
Bevaka tråden