Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildvisnings (som kan "prata" med en server) program sökes

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-20 18:17

Har inte lyckas hitta denna funktion i iphoto iallafall.

Letar alltså efter ett visningprogram med snygga slidshows.
Bilderna ligger på en server och vill inte lägga dem lokalt på datorn då det kommer ta upp större delen av hårddisken.
Ville ju då att programmet ska klara att hämta bilderna från servern och visa dem på datorn.

Spelar ingen roll om programmet kostar en slant eller något sånt.

Ursprungligen av Hanssa:

Har inte lyckas hitta denna funktion i iphoto iallafall.

Letar alltså efter ett visningprogram med snygga slidshows.
Bilderna ligger på en server och vill inte lägga dem lokalt på datorn då det kommer ta upp större delen av hårddisken.
Ville ju då att programmet ska klara att hämta bilderna från servern och visa dem på datorn.

Spelar ingen roll om programmet kostar en slant eller något sånt.

Varför kan du inte montera den katalog med bilder som en nätverksvolym och visa bilderna direkt därifrån? Dvs, att *streama* bilderna ifrån något program (som jag förstår att du är inne på) verkar bara krångligt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-20 18:36

Ja så långt tänkte jag nog inte
Men om man monterar den som en katalog kan iphoto hämta bilder från den då?

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-20 21:43

I iphotos inställningar kan du välja att inte kopiera över bilderna till din bildmapp när du importerar bilder. På så sätt kan du ha bilderna i iphoto utan att ha dem på din hårddisk.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-20 23:00

Åh det visste jag inte. Tackar tackar

  • Medlem
  • Linköping
  • 2007-09-21 07:20

Om du tänkt dig ändra i bilderna i iphoto så tror jag att de nya bilderna kommer sparas i din hemkatalog. För att undvika detta kan du istället skapa en nytt iphotobibliotek på din server genom att trycka ned alt samtidigt som du startar iphoto. Då kommer allt sparas på servern.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-09-24 19:16

åter tack

1
Bevaka tråden