Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skyddsfilm till nya touch?

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-21 23:24

Har beställd en iPod touch men börjar fundera lite på om det behövs en skyddsfilm på den? Jag antar att fronten har samma reptåliga yta som iPhone och således inte behöver något ytterliggare skydd? Men baksidan tycks vara lika lätt att repa som de tidigare Ipod video modellerna?
Bör man köpa någon form av skyddsfilm för baksidan helt enkelt? Tänkte köpa en foofpod att ha den i när den inte används.

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-09-25 15:03

Framsidan är jag inte det minsta orolig för... sett videos där de skrapar med nycklar, nålar, rakblad men inte en synlig repa.
Baksidan ser ju ut att vara precis som på de äldre iPod och därmed lättrepad.... men jag tror inte jag har något problem med att "baksidan" blir ful.. den syns inte

Beställ Guardfilm!
Jag har använt det på min förra 5.5g ipod och det är helt perfekt! Jag beställde till min blivande touch och fick den i brevlådan några dagar sen! In och beställ DIREKT super billigt också... www.guardfilm.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 19:38
Ursprungligen av metalic:

Beställ Guardfilm!
Jag har använt det på min förra 5.5g ipod och det är helt perfekt! Jag beställde till min blivande touch och fick den i brevlådan några dagar sen! In och beställ DIREKT super billigt också... www.guardfilm.com

Tack för tipset, beställde du full body guard?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-26 23:18

Finns flera olika varianter här:http://www.griffintechnology.com/devices/ipod/touch/
Reflect och iClear verkar ju mest lockande...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 09:33
Ursprungligen av jezpas:

Finns flera olika varianter här:http://www.griffintechnology.com/devices/ipod/touch/
Reflect och iClear verkar ju mest lockande...

Har kollat på dem men det är hardcases.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-27 21:47

Jag la precis en beställning på ett iPod Touch Full Body Guard från guardfilm.com.
Hoppas att min iPod Touch skickas imorgon...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-29 11:43

The invisibleSHIELD är en annan skyddsfilm som finns till iPod Touch

http://www.shieldzone.com/item_description/APIPTOUCHFB.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-29 12:44
Ursprungligen av oddtouch:

The invisibleSHIELD är en annan skyddsfilm som finns till iPod Touch

http://www.shieldzone.com/item_description/APIPTOUCHFB.html

Den har hört talas om innan men den var dubbelt så dyr som GuardFilm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 20:50

Metallica eller någon annan som har beställt Guardfilm, hur lång är leveranstiden? Funderar på att beställa, men jag får troligen min iPod imorrn, så jag kan inte vänta flera veckor

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 22:35
Ursprungligen av aejt:

Metallica eller någon annan som har beställt Guardfilm, hur lång är leveranstiden? Funderar på att beställa, men jag får troligen min iPod imorrn, så jag kan inte vänta flera veckor

Jag beställde den 27/9 och det skickades dagen efter. Jag har inte fått något än men skulle tro att det dyker upp i veckan. Jag säger till när jag har fått det så får vi räkna.

Från deras hemsida:
All orders are sent via USPS. You will receive an email when your order ships. Please allow 5 to 7 business days thereafter for your GuardFilm to arrive in your mailbox.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-01 22:53

Jo, såg det på sidan Om den shippades så snabbt så beställer jag en nu på direkten
Tack

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2007-10-05 15:30

Kan man beställa Invisible Shield någon annanstans än på iStuff.se? De verkar inte ha den inne, och jag fick min iPod Touch idag och skulle gärna vilja ha ett skydd så snabbt som möjligt. Hade Invisible Shield till min förra iPod och det fungerade hur bra som helst.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 09:02
Ursprungligen av gurne:

Kan man beställa Invisible Shield någon annanstans än på iStuff.se? De verkar inte ha den inne, och jag fick min iPod Touch idag och skulle gärna vilja ha ett skydd så snabbt som möjligt. Hade Invisible Shield till min förra iPod och det fungerade hur bra som helst.

Det går att beställa från tillverkaren också.
http://www.shieldzone.com/item_description/APIPTOUCHFB.html

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 17:12

Jag fick min skyddsfilm från GaurdFilm.com idag. Det tog alltså en vecka med USPS (som brev), dvs lika lång tid som Ipoden med TNT.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 18:50

Nu har jag "klistrat" på skyddsfilmen. Det var bra mycket jobbigare än jag hade räknat med och tog ca 45min allt som allt. Nu ska den bara torka fast innan jag kan utvärdera resultatet.
Ett tips är att göra det när man har gott om tid, det här är inget man stressar eller fixar på 10min. Dessutom ska den ligga och eftertorka för optimalt utseende och sidoflikarna på bakdelen ska fällas ner först efter två timmars torka!
Ett annat tips är att undvika nagelkontakt när man trycker ut vattnet på sidorna. Det blir märke direkt och det är bara att börja om. Fick min front på plats på fjärde försöket... fick revansch med baksidan som satt direkt. Baksidan är betydligt lättare att placera rätt.

Första intrycket är blandat. Det verkar vara bra kvalitet men lite jobbigare att sätta dit än vad jag hade räknat med. Dessutom tycker jag baksidan täcker för lite, t.ex. är ingen av hörnorna täckta vilket är lite synd.

Har hämtat min Touch på TNT i Upplands Väsby nu, och hade min GuardFilm i brevlådan när jag kom hem! Blir till och pilla dit den ikväll...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 19:30

Berätta hur det gick för dig, hade du samma problem?

Ja, helt lätt var det ju inte! Tog ungefär lika lång tid som dig:)
Verkar dock som det blir riktigt bra och känns som ett bra mycket mer praktiskt skydd än de hårda, snyggt också eftersom det är "osynligt"! Är ju rätt nice att kunna dra av skyddet om 6 månader och ha en repfri Touch!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 20:48
Ursprungligen av Jocke08:

Ja, helt lätt var det ju inte! Tog ungefär lika lång tid som dig:)
Verkar dock som det blir riktigt bra och känns som ett bra mycket mer praktiskt skydd än de hårda, snyggt också eftersom det är "osynligt"! Är ju rätt nice att kunna dra av skyddet om 6 månader och ha en repfri Touch!

Precis så jag resonerade. Däremot tycker jag fortfarande att det är för mycket spår av fukt för att kunna göra en ordentlig bedömning. I värsta fall kan man ju dra av det igen...

Saknade din baksida också flikar för hörnen?

Japp, inga flikar för hörnen. Fukten är kvar på min också, men har också bara varit på i precis över 1½ timme! Har du börjat köra med din och synka?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 22:17
Ursprungligen av Jocke08:

Japp, inga flikar för hörnen. Fukten är kvar på min också, men har också bara varit på i precis över 1½ timme! Har du börjat köra med din och synka?

Japp, började vid 21-tiden. Var ganska tungt att gå med den från 14-tiden utan att kunna leka med den. Men det var värt väntan. Just nu håller jag på att köpa VisualHub så att jag kan konvertera och slänga in Scrubs säsong 6.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-05 23:02

Nu har min börjat sätta sig på de många ställen. Där ser det riktigt bra ut, det syns inte alls. Skulle tro att det ser bra ut imorgon.

Den är praktiskt taget osynlig så här morgonen efter och Touchen är en helt underbar pryl!

  • Medlem
  • 2007-10-06 10:27

Eftersom det inte står hur lång tid det tar att beställa Invisible shield vågar inte jag det

Och på guardfilm kan jag inte se några bilder på hela hemsidan.
Det var någon som skrev att det inte fanns kvar skydds film på iStuff, Hur ser du det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-06 20:45
Ursprungligen av Jocke08:

Den är praktiskt taget osynlig så här morgonen efter och Touchen är en helt underbar pryl!

Är du nöjd? Jag är det inte, tycker det är för mycket fuktliknande rester kvar och det har nu gått ett dygn. Jag kommer nog att titta på andra lösningar, tycker inte det här bidrar till en snygg Ipod.

Ja, jag är faktiskt nöjd! Inga fuktiga rester på min. Det som syns är ju dock kanterna på själva filmen. Skriver förresten detta på min Touch och jag tycker både tangentbordet och webläsaren överskrider mina förväntningar!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-07 11:27
Ursprungligen av Jocke08:

Ja, jag är faktiskt nöjd! Inga fuktiga rester på min. Det som syns är ju dock kanterna på själva filmen. Skriver förresten detta på min Touch och jag tycker både tangentbordet och webläsaren överskrider mina förväntningar!

Jag har mailat GuardFilm för att kolla om man kan dra av den och göra om det för bättre resultat. Jag tror att problemen på baksidan beror på mig själv eftersom jag försökte få ut en luftbubbla via Apple logon när stora delar av filmen redan hade torkat fast. Det som syns är nog den "klister-liknande" effekten som blir när det torkar och man drar upp den igen.
På framsidan ser det likadant ut på sina ställen men den har jag inte rört sedan jag placerade den rätt. Konstigt, får hoppas att GuardFilm kommer med ett vettigt svar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-07 11:34
Ursprungligen av Jocke08:

Ja, jag är faktiskt nöjd! Inga fuktiga rester på min. Det som syns är ju dock kanterna på själva filmen. Skriver förresten detta på min Touch och jag tycker både tangentbordet och webläsaren överskrider mina förväntningar!

Skulle du kunna ta en bild månntro? Funderar på att skaffa touch och detta verkar vara ett attraktivt alternativ, speciellt för att hålla baksidan repfri...

  • Medlem
  • International user
  • 2007-10-06 13:21

Det är nästan så man tror att Apple medvetet gör sina iPoddar och iPhonar ömtåliga.
Baksidan på iPod (större modeller) har alltid varit extremt repkänslig. Samma sak är det med den kromade kanten runt displayen på iPhone, Den blir repig direkt.
Är det för att man ska tröttna och köpa en ny fortare, eller för att man ska köpa tillbehör?
Marknaden för tillbehör av det slaget är enorm, i alla fall om man tittar runt på webben lite.

Bevaka tråden