Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstiden framflyttad på iPod touch

Tråden skapades och har fått 589 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Tranemo
  • 2007-10-04 09:03

"04 okt 2007 05:53 Gothenburg Consignment Received At Transit Point"

Borde få den idag, har bara tagit några få timmar från mottagning i Göteborg och leverans till dörren.

Kommer att komma en jäkla massa bilder idag isåfall.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-10-04 09:12

Helt otroligt. Min har inte uppdaterats sedan i måndags heller.
Handlar kanske om att just den här frakten har haft otur med prio ifrån Holland.

01 okt 2007 13:16 Suzhou Shipped From Originating Depot
30 sep 2007 08:55 Suzhou Consignment Received At Transit Point

  • Oregistrerad
  • 2007-10-04 09:30

Datum Tid Ställe Status
04 okt 2007 08:53 Stockholm Out For Delivery
04 okt 2007 07:22 Stockholm Import Received
04 okt 2007 01:17 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 okt 2007 23:24 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
01 okt 2007 17:51 Suzhou Shipped From Originating Depot
01 okt 2007 17:33 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Beställde 7/9

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 10:21
Ursprungligen av studiox:

Datum Tid Ställe Status
04 okt 2007 08:53 Stockholm Out For Delivery
04 okt 2007 07:22 Stockholm Import Received
04 okt 2007 01:17 Liege Euro Hub Consignment Passed Through Transit Point
02 okt 2007 23:24 Arnhem Hub Consignment Received At Transit Point
01 okt 2007 17:51 Suzhou Shipped From Originating Depot
01 okt 2007 17:33 Suzhou Consignment Received At Transit Point

Beställde 7/9

Intressant, din skickades troligen på flighten innan min men din är redan i Sthlm och min är kvar i Kina (eller eventuellt Holland). Hoppas på leverans imorgon eller senast måndag.

Frakten som lämnade 13:16 måste ju störtat eller nått

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-04 10:07

Fick min alldeles nyss, syncar nu. Jäklar vad mycket mindre den är än vad man tror.

Trevligt trevligt, då har den trillat in här Men varför ska det ta sån förbannad tid att synka för!? Fick meddelandet att om jag sätter den i en höghastighets USB-port så går det snabbare.. men den sitter ju i en sådan!!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-04 11:06
Ursprungligen av fredrik78:

Trevligt trevligt, då har den trillat in här Men varför ska det ta sån förbannad tid att synka för!? Fick meddelandet att om jag sätter den i en höghastighets USB-port så går det snabbare.. men den sitter ju i en sådan!!

Det meddelandet får man när man kopplar in den i en USB 1.0-port. Då tar det sinnessjukt lång tid att synca. Du kanske har en gammal dator som saknar USB 2.0.

Skriver f.ö detta på ipoden. Det går mycket snabbare att lära sig tangentbordet än jag trodde. Grymt bra!

Ursprungligen av xevve:

Det meddelandet får man när man kopplar in den i en USB 1.0-port. Då tar det sinnessjukt lång tid att synca. Du kanske har en gammal dator som saknar USB 2.0.

Skriver f.ö detta på ipoden. Det går mycket snabbare att lära sig tangentbordet än jag trodde. Grymt bra!

Nej det är allt en USB 2.0-port. Ja det är inga större problem att lära sig tangentbordet

Känns tungt dethär, beställde min den 6'e september och min är fortfarande i Kina.
Men grattis till er som fått dom, vi ändra får vänta till 11'e

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 11:26
Ursprungligen av akahumlan:

Känns tungt dethär, beställde min den 6'e september och min är fortfarande i Kina.
Men grattis till er som fått dom, vi ändra får vänta till 11'e

Dito, jag beställde min den 5:e och den är kvar i Kina. Livet är intre rättvist... men jag är inte bitter! O:-)

  • Medlem
  • 2007-10-04 11:43

måste den synca eller kan man fylla den manuellt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-10-04 11:56

Man kan fylla den manuellt.

Äntligen out for delivery...Men jag bor i ett höghus där man behöver en nyckel för att komma in i...hur gör dom då? Har dom ens nummer så dom ringer? Man har ju läst en massa om hur tnt bara skiter i det och sticker...kanske ska stå vid fönstret och bevaka :/

Ursprungligen av tesseswe:

Äntligen out for delivery...Men jag bor i ett höghus där man behöver en nyckel för att komma in i...hur gör dom då? Har dom ens nummer så dom ringer? Man har ju läst en massa om hur tnt bara skiter i det och sticker...kanske ska stå vid fönstret och bevaka :/

nån sekund efter att jag postat detta så ringde dom! woho!

Gott Folk, snälla lägg upp lite egna bilder på era Touch's ! F*n jag vill ha min nu ! Liiid

Senast redigerat 2007-10-04 13:47
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-04 12:32

Har haft min i tre-fyra dagar nu.. Måste säga att den är helmysig.. Minus för att man som bekant inte kan lägga till i kalender och addressbok.. Video funkar helt ok.. Har inte kollat batteritiden, men den verkar vara som 8Gb nano minst..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-04 13:38

Storleksjämförelse på norrländska..

http://www.alienautopsy.net/~ube/ipoto/

Ursprungligen av ube:

Storleksjämförelse på norrländska..

http://www.alienautopsy.net/~ube/ipoto/

Bra artistval/bakgrundsbild för övrigt

Ha-begäret blir ju inte mindre när man ser lite bilder på folks spelare
Varför kan inte jag få min har suttit å tryckt F5 på tnt's hemsida nu sedan i måndags morse. Å de har inte hänt nånting Lite trisst

Ja ja! Kul att se lite bilder iaf Grattis till dom som fått sina redan!

Ursprungligen av flieloth:

...har suttit å tryckt F5 på tnt's hemsida nu sedan i måndags morse. Å de har inte hänt nånting Lite trisst :P...

Tangenten kanske är ur funktion?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-04 14:00

Måste säga att det blir ett dyrt inköp.. Eller.. Det är farligt med Itunes storen i iPodden..

Men det är bra, sitta på nått fik och höra en låt, sen bara gå in å söka efter den (förutsatt att det finns nån snäll människa som har glömt stänga av säkerheten på sitt trådlösa i närheten)..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-04 14:19

Jag har slutat lita på TNT sen deras lokala partner här försökte leverera paketet till
1. Krogen som ligger på undervåningen
2. Garaget i källaren.

Fick ringa och skälla på TNT sverige som fick ringa och skälla på speditionsfirman,

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-04 14:22

Nu har jag fått besked från Apple. Min iPod ska vara i Holland idag eller senast imorgon.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 14:26
Ursprungligen av Legolas:

Nu har jag fått besked från Apple. Min iPod ska vara i Holland idag eller senast imorgon.

Härligt! Min verkar inte ha landat i Holland än.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2007-10-04 14:27
Ursprungligen av odelsteken:

Härligt! Min verkar inte ha landat i Holland än.

Ja, hoppas jag kan lita på den killen. Han sa att det skulle ta 4-6 dagar från Kina till Holland, och att min skulle vara där idag, eller imorgon.

Nu känns de som de e kört att få den imon vilket betyder att de tidigast blir måndag.
Får bara hoppas att den iaf dyker upp i Holland innan lördag.

Fråga: Då jag inte kommer kunna vara hemma när dom har leverans kommer den lämnas till närmaste "post utlämnings ställe" då?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-10-04 16:06
Ursprungligen av flieloth:

Fråga: Då jag inte kommer kunna vara hemma när dom har leverans kommer den lämnas till närmaste "post utlämnings ställe" då?

Nja, de skickar ut ett brev till dig där det står att du inte var hemma och att du antingen kan ringa för att bestämma tid eller att du kan hämta den hos speditören.

Senast redigerat 2007-10-04 16:19
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-10-04 14:54

Jag har fått min nu den kom imorse. Kan ge mer info sen om någon vill, men nu måste jag kila.

Eeh?! Jaha? Vilket betyder att jag får åka å hämta den själv hos dom å inte hos posten?
Pust... Hoppas dom ringer en bra tid så ja kanske kan dra mig hemmåt från jobbet för att ta emot den. Då kan man ju iof leka på jobbet efteråt.

Bevaka tråden