Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En upplåst amerikansk iPhone vs. en "riktigt svensk" efter lansering?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ja, vad är det egentligen som vi med hackade mobiler kommer att missa? Troligtvis kommer Apple att packa in nån extrafunktion kopplad till näntet. Om man lanserar på tre så kanske man kör på deras gratis tv eller gratis msn eller dyligt. Nåt sånt borde det ju vara. Finns det andra grejjer som vi riskerar att missa helt eller som iaf kommer bli omöjligt att hacka?

Varje gång dom släpper en uppdatering så kommer vi behöva hacka den för att kunna använda den igen, det är det som kommer vara skillnaden, mycket mer om och men..

Ursprungligen av wunderbaren:

Varje gång dom släpper en uppdatering så kommer vi behöva hacka den för att kunna använda den igen, det är det som kommer vara skillnaden, mycket mer om och men..

En hackad telefon kommer väll fungera perfekt så länge man inte laddar ner en ny version av iTunes / godkänner att uppdatera iPhone?
Laddar man inte ner någon ny iTunes-version kommer ju inte heller iPhone uppdateras och därmed fungerar allt perfekt antar jag. Sedan får man vänta på att någon hacker fixar det. Sedan donerar man några lappar som tack för besväret!

Om ni inte skaffar ett konto och nollställer telefonen och aktiverar den igen.

Vi kan ju spekulera hur mycket som helst - det är ju faktiskt möjligt att Apple släpper en helt annan telefon i sverige med andra hårdvaruspecifikationer. Precis som med iPod är det ju inte generation 1 som gäller för alltid.

Utgå ifrån att det kommer nya funktioner, tjänster och modeller fortlöpande. Dom iPhone rev A som vi sitter med idag kommer inte känns så heta nästa år tror jag.

Ursprungligen av Björnström:

Vi kan ju spekulera hur mycket som helst - det är ju faktiskt möjligt att Apple släpper en helt annan telefon i sverige med andra hårdvaruspecifikationer. Precis som med iPod är det ju inte generation 1 som gäller för alltid.

Utgå ifrån att det kommer nya funktioner, tjänster och modeller fortlöpande. Dom iPhone rev A som vi sitter med idag kommer inte känns så heta nästa år tror jag.

Nej, där håller jag inte med, varför släpper dom iPhone i november i England, Tyskland och Franrike för att nån månad senare lansera en nyare modell i länderna brevid?

iPhone (1) kommer att komma till dom länderna i Europa som ska ha den, nu pratar jag inte om Asien. iPhone med 3G kommer att komma när iPhone ska komma till Asien, alltså senare under 2008, och då kommer den till alla länder i Europa.

Ursprungligen av willstedt:

Troligtvis kommer Apple att packa in nån extrafunktion kopplad till näntet. Om man lanserar på tre så kanske man kör på deras gratis tv eller gratis msn eller dyligt. Nåt sånt borde det ju vara.

Är det så troligt? Jag kan tänka mig finesser som tillgång till ett nät av wifi-hotspots, ungefär som britterna fick, men ingen annan har hittills fått liknande nya finesser så vitt jag vet (dvs inte USA, England, Tyskland, Frankrike).

Ursprungligen av Adrian B:

Är det så troligt? Jag kan tänka mig finesser som tillgång till ett nät av wifi-hotspots, ungefär som britterna fick, men ingen annan har hittills fått liknande nya finesser så vitt jag vet (dvs inte USA, England, Tyskland, Frankrike).

Gissar på att man får gratis Wi-Fi via operatören, som ett komplement till EDGE.

Ursprungligen av wunderbaren:

Gissar på att man får gratis Wi-Fi via operatören, som ett komplement till EDGE.

Ja, om de väljer Telia så tror jag definitivt att de, precis som diskuterats förut, väljer att lägga till Telias omfattande Homerun-nät i abonnemanget.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, om de väljer Telia så tror jag definitivt att de, precis som diskuterats förut, väljer att lägga till Telias omfattande Homerun-nät i abonnemanget.

Ja precis, men allt verkar peka på Telenor tyvärr

Som jag skrev ovan ville jag bara poängtera att ingenting är säkert - jag utgår inte till 100% på att telefonen som lanserades januari 2007 är exakt samma modell som lanseras i sverige 14-16 månader senare.

1
Bevaka tråden