Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

160GB Covers och min PC?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Har köpt min första Ipod är inte helt varm i kostymen ännu....

I min nya 160GB kan man ju lägga in omslagen på alla sina album, vilket ju är ett måste (hur klarade man sig utan denna funktion?).

För att kunna göra detta måste (som jag förstår det) musiken ligga på min PC´s hårddisk. Annars kan man inte lägga till omslaget.

Nu till min fråga: Hur gör jag nu när jag rippat alla mina CD skivor till min HD och syncat dem till min Ipod med alla tilhörande omslag, kan jag nu ta bort musikfilerna och alla omslag från PC´n men ändå behålla allt på min Ipod? Man vill ju kunna ta bort dessa filer från PC´n och sedan kunna lägga till nya filer utan att radera filerna i podden.

Hur ska en stackars nybörjare som jag göra nu?

köp en till hårddisk istället om du har dåligt med utrymme, för annars förstår jag inte varför du vill ta bort musik från datorn
och se till att ta en säkerhetskopia på alla låtar du rippat så slipper du rippa om dem om det blri något problem

När du har kopplar iPoden till datorn och öppnat iTunes så kan du välja att hantera musiken manuellt. Då synkas den inte längre utan du får dra musik och spellistor till iPoden från iTunes.

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-11-09 20:49

Jag har ett tips som heter "fixtunes" verklkigen asbra program som du kan ha till PC'n då du vill ha covers till din musik. De hänger med när du drar in de i iTunes-->iPoden. Den största fördelen är att du kan fixa covers till ALLA dina filer utan att göra något annat än välja mapp - och vänta.

1
Bevaka tråden