Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upload i Transmission

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter på en 8/1 mbit från Comhem. Download så kommer jag upp i helt ok hastigheter runt 900 kb/s men upload går tyvärr ofta segt om en alls.

Kikar jag på en torrent så kan det stå att den har flera 100 leechers men i Transmission så kanske det står i bästa fall seeding to 1 of 2 peers. Vart är alla andra?

Det enda jag kan se i programmet som är lite mystist är i nätverksinställningarna där det står "Error mapping port" men porten är uppen och ger grönt ljus även i Transmission.

Hur kan man fixa detta?

Har samma problem, körde igång utorrent på min pc för att kolla om de var samma problem där. Funkar kanon med utorrent på pcn, laddar upp 500-600 kb/s. Fattar inte varför Transmission inte funkar, har öppnat alla portar och allt men fortfarande skit upload...

• Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-24 20:03

Jag övergav Transmission för Azureus och då funkar allt. Synd bara att det är så segt med sitt java-ui.

Mysko, jag använder transmission och för mig funkar det att ladda upp hur bra som helst. Azureus var det några månader sen jag använde, men slutade då jag märkte att det var bloated som fanken. Java är det nog bäst att hålla sig undan,är min uppfattning.

• Medlem
  • Karlstad
  • 2007-09-24 21:37

Ange Incoming TCP port som du öppnat i brandväggen (om du har någon). Se till att automatically map port inte är förbockad. Det behövs ju inte eftersom du har angett vilken port som ska användas. Nu ska "error mapping port" försvinna.

1
Bevaka tråden