Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alesis Andromeda A6

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är den värd att köpa för 10000kr? Jag letar efter en första synth som går att växa i och till en början var jag helt fast på en Virus TI men när jag hörde Andromeda så

Vad tycker ni? Jag vet också att det finns en serie med A6:or som är buggiga och har skrivit till Alesis för att kolla med dem om den jag skall köpa är en utav de dåliga syntarna.

A6 är en mycket kompetent synth och man får mycket analog kraft för pengarna. Åsikterna om ljudet går som vanligt isär - testa själv och avgör.

Spontant låter 10.000 lågt för en A6. Kolla så att allt funkar ordentligt, och om det gör det så slå till. OS:et kan du alltid uppgradera. Om du inte köper, skicka ett pm till mig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 22:34

10 papp för en A6 är rena rama reaföreställningen... Det är en jävligt fin synt. Kolla varje röst ordentligt.

Mvh
Demokid

tack grabbar!!! Jag återkommer med rapport

• Medlem
  • International user
  • 2007-09-24 23:24

Sålde mi förra året till en här på forumet på grund av att jag inte stod ut med färgvalet jag gillar
att programera egna ljud och kan göra så i timmar men jag upptäckte att när man satt
för länge med den så smälte allt til en enda gröt till slut ! metalliskt och marinblått är väldigt hårda färger mot ögonen speciellt när man riktar en lampa mot den.
Det andra var att jag tyckte att den var aldeles för lätt att dista i mixern (pre filter) i vanliga fall
gillar jag olinjär dispertion av ström i analoga kretsar det är ju en stor del av analogljudet,
men andromedan lät direkt illa i detta fall som en dålig 12 bits pedal.
För utom det nämnda så är det förmodligen den enda analog synth som jag har provat som
besitter det mest välimplementerade envelope generatorer jag hitills sett, i detta avseende
är den väldigt generös, du kan med lite tålamod få den att låta som de flesta amerikanska synthar
såsom de flesta japanska den kan låta otroligt likt jp-8 och ms-20.
En fantastisk synth som är en ergonomisk mardröm för 10.000 är det nästan en stöld förutsatt
att du komer överens med dess ergonomi.
Man kan ju alltid screentrycka en ny panel med ett annat färg val.
Sen är inte alesis kända för hållbarhet potensiometrarna är aningen för "lösa" för min smak
dom är ej kalibrereade heller, men det är i allra högsta grad en personlig uppfattning
För det priset kör hårt:)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 23:16

Tjenare, har du redan köpt den?, om inte, PMa mig!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-24 23:39

Jag köpte min för 30 papp ny och det tog väldigt lång tid innan jag började gilla den. Det gäller som WARDROID att ställa in Pre/Post mixern annars kan den låta lite kall. Nu kan jag göra ljud som nästan låter som min JP8 eller OB8 och det tycker jag e bra betyg. A6:an säljer jag inte...

Jag gav 17 lock för min för 3 år sen. Det var ett jäkla fynd då - 10 nu låter strålande. Köp den, om du ångrar dig kan du alltid sälja igen, för nån tusing till.

http://www.dolphinmusic.co.uk/page/shop/flypage/product_id/3030

Bra nu när/om Englandvalutan är på väg ned. Om det inte tillkommer tull och grejer, men tror det är samma som från Tyskland.

• Medlem
  • 2008-04-23 17:20
Ursprungligen av Robban303:

Om det inte tillkommer tull och grejer, men tror det är samma som från Tyskland.

...frakt tillkommer naturligtvis, tull gäller inte inom EU...

Frakt från England brukar vara dyrare än från Tyskland, och Euro-priset låg högre, så det pundet får nog sjunka en bit till innan det är värt...

1
Bevaka tråden