Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

usb-ljudkort/midiklav vill inte veta av sina egna drivrutiner

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-09-25 16:45

Hej,

Igår kväll när jag och en kompis skulle spela in så totalstrejkade min alesis photon x25 som jag använder som både ljudkort och midiklav till min laptop. Kunde i princip spela in 30-40 sekunder sedan stannade den inspelningen och meddelandet "unable to start ASIO drivers" kom upp och cubase SE kraschade. Har testat att installera om drivrutinerna för alesisen säkert upp mot 10 gånger. Testat både de nya och de gamla asiodrivrutinerna, testat av ominstallera cubase (både SE och LE), tog bort och la till USB-portarna. Har testat den både på min stationära och min laptop med samma resultat. Dvs att den vill inte ta i sina drivrutiner med tång ens. När jag väljer dens asiodrivrutiner i cubase på min stationär kommer följande text upp: error opening usb bus device 2.

Lite screenshots:

Cubase

Cubase 2

Reason

Någon som vet vad jag bör göra härnäst? Har helt tagit slut på idéer. Bör tilläggas att jag spelade in låtar upp emot 25 kanaler helt smärtfritt tidigare men nu vill det sig inte alls

Behöver hjälp

Mvh// indigo

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-09-25 18:41

Kan vara hårdvarufel. Eller en massa annat. Kanske firmware måste uppdateras (rättas till). Kopplad direkt till datorerna utan hub?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2007-09-27 16:09

nej ingen hub alls. :/

1
Bevaka tråden