Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dokumentfiler på iphone?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2007-09-25 21:25

Hej, funderar på att köpa en iphone. Men jag undrar om det går att spara doc/pdf filer på den och öppna dessa och läsa, t.ex. om man skulle ha en bok eller nåt i den stilen.

Dessutom undrar jag vilka program som går att installera eller kan man bara köra de man får med?

tack

iPhone har idag inget dedikerat program för att läsa olika filer mailprogrammet klarar att visa en del olika format:

"iPhone displays most picture attachments (JPEG, GIF, and TIFF) in-line with the text in email messages. iPhone can also view PDF, Microsoft Word, and Microsoft Excel email attachments."

Så mailar du till dig själv kan du läsa bilagan på det sättet. Inte smidigaste sättet dock.

Finns det inga program som gör att kan kan spara filer (word, pdf osv.) som man fått på mailen och sedan kolla på även när man är "offline"?

Ursprungligen av marika:

Hej, funderar på att köpa en iphone. Men jag undrar om det går att spara doc/pdf filer på den och öppna dessa och läsa,t.ex. om man skulle ha en bok eller nåt i den stilen.

Dessutom undrar jag vilka program som går att installera eller kan man bara köra de man får med?

tack

När det gäller böcker specifikt så har installer ett program för e-books som jag använder, det finns även några böcker att ladda ner. Av vad jag läst ska man kunna konvertera vilket dokument eller vilken e-book som helst till rätt format och synca över, men jag har inte satt mig in i det dess mer än.

kan jag få in ett dokument från textredigeraren .txt i min iPhone o läsa det ?
isf hur ?

Ursprungligen av bassofreissue:

kan jag få in ett dokument från textredigeraren .txt i min iPhone o läsa det ?
isf hur ?

Tja, hej och välkommen hit till 99Mac, vi är ett par hundra riktigt goa gubbar&gummor här som gärna behöver föstärkning av responsen. Säkert har du kunskaper inom specialområden och kan hjälpa andra. Varför inte börja med att skriva en presentation om dig själv i "Presentationer" och sedan rota runt lite inom de områden du tycker verkar kul.

Här inne är det inte ålder eller utseende som gäller, här blir man respekterad för sina kunskaper och hur bra man är på att hjälpa andra.

Och du är hjärtligt välkommen in i den gemenskapen

Just nu är det VÄLDIGT mycket folk, speciellt i iPhone-delen, som rusar in. Skriver sitt första inlägg och ber om hjälp. En del vill att man svarar på deras privata mailadress så de skall slippa gå hit och kolla...
Många svarar, men när man svarat på samma fråga 72ggr så kommer det vresiga "Sök för helvete!" fram utan att det ens var meningen från början att det skulle låta elakt...

Här välkomnar vi alla, själv har jag vänner för livet här inne. Kliver du in här och bjuder på dig själv och är aktiv kommer folk att kliva över lik för att lösa dina problem.

Så, välkommen in i värmen!

Svaret på din fråga? Troligen Nej.

Har inte testat så mycket med detta. Men det går att läsa och editera textfiler. Det bygger på att man installerar ett antal program i iphonen.

• MobileFinder för att navigera bland dokument och synca dokument med datorn (eventuellt behövs även en ftp-server installeras på telefonen)

• Mobiletextedit för att editera och läsa .txt-dokument

• PDFviewer för att läsa pdf-filer.

Programmen borde finna i din installer.

1
Bevaka tråden