Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kolla aktuell firmware?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena,

Jag får hem 2st 4gb lurar nu veckan och jag är lite fundersam över det här med olika firmwares!
1.0.2 är det man vill ha för att låsa upp, right?
1.0.3 är den som sägs komma om nån vecka?
Om det är firmware 1.0.1 eller tidigare på mina iphönes och uppdateringen i itunes hinner komma, har jag skitigt i det blå skåpet då?

Kan min far som sitter med lurarna i usa kolla firmware på ngt sätt?

/ malte!

Det är 1.1.1 som tros ska komma i veckan. Detta eftersom telefonerna som Jobs visade upp för journalister i London hade version 1.1.1:

http://www.engadget.com/gallery/o2-uk-iphone-gallery/404722/

Ursprungligen av maltzor:

Kan min far som sitter med lurarna i usa kolla firmware på ngt sätt?

Settings -> General -> About

Kommer iPhone med version 1.1.1 finnas i hyllorna i AppleStore Retail eller kommer den på iTunesnu i veckan? Gissa nån! Please! Velar om jag skall till NY/Miami till helgen eller inte.

Ursprungligen av iOberg:

Kommer iPhone med version 1.1.1 finnas i hyllorna i AppleStore Retail eller kommer den på iTunesnu i veckan? Gissa nån! Please! Velar om jag skall till NY/Miami till helgen eller inte.

Tveksamt är eftersom de flesta butiker har alltid ett visst lager av iPhones.

Ja, det dröjer nog ytterligare en tid innan telefonerna i butikerna har ny firmware. Det ska ju installeras på fabriken i Asien, skickas tvärs över jorden och ut till butikerna först.

Tack grabbar!
Jag chansar på en resa över!

Vad är den hemliga kombinationen för att kolla aktuell firmware utan att låsa upp mobilen?
Det skall gå att trycka en kombination i keypaden.
Tack.

Version

Gör en "Emergency Call"
Slå *3001#12345#* tryck ring
03.12.06_G är 1.0.0
03.14.08_G är 1.0.1 och 1.0.2
04.01.13_G är 1.1.1

1
Bevaka tråden