Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firewire på nya Ipods?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har tänkt köpa en ny Imac 24 och man får ju då rabatt på Ipods. Är lite sugen på en Ipod 160GB men min fråga är, funkar den att driva via Firewire? Vet att den levereras med USB-kabel men kan man använda en gammal Firewire/Ipod-kabel för att ansluta den till datorn?

Jag har bara 2 usb-slots i min MBP, vore skönt att alltid kunna ha Ipoden i Firewire.

Om de nya inte stöder Firewire, vilken är den senaste modellen (med mest utrymme) som gör det?

Tack för hjälpen
/Jacob

Ursprungligen av funkybruno:

Jag har tänkt köpa en ny Imac 24 och man får ju då rabatt på Ipods. Är lite sugen på en Ipod 160GB men min fråga är, funkar den att driva via Firewire? Vet att den levereras med USB-kabel men kan man använda en gammal Firewire/Ipod-kabel för att ansluta den till datorn?

Jag har bara 2 usb-slots i min MBP, vore skönt att alltid kunna ha Ipoden i Firewire.

Om de nya inte stöder Firewire, vilken är den senaste modellen (med mest utrymme) som gör det?

Tack för hjälpen
/Jacob

Tyvärr så stöder de nya iPodsen FW.

Senaste modellen som gör det är 4G iPod/iPod photo, finns med 20/40 (ej färgskärm) respektive 20/30/60 (färgskärm) GB.

Om jag kommer ihåg exakt rätt

Kattlåda vad dåligt!

Men tack för snabbt svar

• Medlem
  • Härnösand
  • 2007-09-26 20:10

hit och ladda ner.

All Applehårdvara med info.

1
Bevaka tråden