Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för iPhone-skärmbilder - posta din!

Tråden skapades och har fått 440 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-10 23:26
Ursprungligen av drew:

Riktigt Cleant!

Kör "Impossible Dream" som wallaper.

Jag kör liknande nu.. Riktigt snyggt. Hur ser "impossible Dream" ut? Någon som lyckats snygga till "kalender" ikonen?

Ursprungligen av drew:

Riktigt Cleant!

Kör "Impossible Dream" som wallaper.

Har ändrat min XLaunch-ikon nu, och skrivit "applications" istället för "programs". Vet inte vad jag tänkte när jag gjorde den

Ursprungligen av danbrynefall:

stoooort tack!!

edit: så här blev det:

Hur har ni gjort denna supersköna layout på iPhone?!?
Vill också ha!!!!:D

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-05 13:46
Ursprungligen av Pain Reaper:

Hur har ni gjort denna supersköna layout på iPhone?!?
Vill också ha!!!!:D

Som inlägget som han citerade sa:

http://anjuna.deviantart.com/art/DAMINO-80777595

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-05-17 18:41

http://www.gve.se/myphotography/theme.jpg

Vill någon ladda upp denna i rätt storlek så gör det gärna!

Edit: fanns visst att ladda från deras hemsida. NICE!

Senast redigerat 2008-05-17 20:50
Ursprungligen av danbrynefall:

stoooort tack!!

edit: så här blev det:

Fruktansvärt snyggt tema! Så fort jag får min iPhone så slänger jag in ett liknande tema (eller samma).

Släpp iPhone i Sverige NU!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-04-09 22:43
Ursprungligen av Flawless:

Tänkte precis göra detsamma. Underbart med skapare på deviantart som bifogar alla möjliga filer, inkluderat PDF:er och gör utförliga manualer.

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-04-08 00:09

men se där...
tackar, det gick ju som smort

Ursprungligen av thor:

men se där...
tackar, det gick ju som smort

Gött mos!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-04-08 10:24

Hur byter ni Tema ? När jag går in i summerboarden oh väljer ett tema under themså bara plopar den tillbaka till summerboarden och sen trycker jag in den här menyknappen å bara hopr den tillbaka till startsidan av iphonen gör jag fel på nåt sätt ?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-10 13:40

Mario Theme

Here is my mario theme...

Senast redigerat 2008-04-10 14:02
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-11 15:06

Impossible Dream är namnet på bakgrunden du har med Barcelona fåtöljen.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-11 18:10

Ahh, Var hittar du den? riktigt snygg

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-04-12 07:40

Var otydlig. Frågan var till drew med tanke på var han hittade den bakgrunden. Ikonerna har jag gjort allihopa.

Ingen som har hittat var man kan redigera kalender-ikonen?

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-12 21:22
Ursprungligen av westgren:

Var otydlig. Frågan var till drew med tanke på var han hittade den bakgrunden. Ikonerna har jag gjort allihopa.

Ingen som har hittat var man kan redigera kalender-ikonen?

http://interfacelift.com/wallpaper/details.php?id=1420

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-12 13:26

Ett första test på hemmagjord bakgrund i kombo med temat ReText!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-16 20:22

Jag har inte varit aktiv de senaste uppdateringarna (sen 1.1.1). Då fanns det ett program för att stänga av SSH. Hur gör ni som kör SSH idag, finns det möjlighet att disabla det i klienten eller har ni det körandes i bakgrunden hela tiden?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-04-16 23:57
Ursprungligen av Anomaly:

Jag har inte varit aktiv de senaste uppdateringarna (sen 1.1.1). Då fanns det ett program för att stänga av SSH. Hur gör ni som kör SSH idag, finns det möjlighet att disabla det i klienten eller har ni det körandes i bakgrunden hela tiden?

boss prefs från installer!
där kan man stänga av bland annat ssh.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-17 15:27

Suveränt, tack för infon!

För er som använder mac men inte känner er tillräckligt säkra på vad SSH FTP och SFTP är kan jag rekommendera iFuntastic. Ganska enkelt program med tydligt GUI som hjälper till att installera bakgrunder, etc och som funkar med alla versioner upp till 1.1.4.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-21 16:23

Sådär, nu har jag uppdaterat lite (så här såg det ut förut). Det mesta kommer från Illuminous temat.

Min hjärna associerar inte Safari-ikonen med någonting (eftersom jag aldrig använder Safari på varken Mac eller PC). Så jag valde att byta ut den till Firefox-ikonen. Hoppas ingen tar illa upp

  • Administratör
  • Lund
  • 2008-04-21 21:13

flawless-
Nu har "Inställningar" iconen börjat jäklas o vägrar vara "snygg"
har du något bra tips på det?

Jag får inte det här med teman och ikoner att fungera... Har en 1.1.4 och summerboard installerat men inget ändras bortsett från bakgrundsbilden när jag drar hem det... Måste man SSH-a in filer i en mapp eller vad är grejjen?

Ursprungligen av PeeMaN:

Jag får inte det här med teman och ikoner att fungera... Har en 1.1.4 och summerboard installerat men inget ändras bortsett från bakgrundsbilden när jag drar hem det... Måste man SSH-a in filer i en mapp eller vad är grejjen?

Ladda ner "SummerBoard Theme Fix" via "Installer" så kommer det att lösa sig!!! Hade samma problem men efter att jag drog ner detta funkar det perfekt!! Ändrar du dessutom menyerna till Engelska istället för Svenska kommer bra många fler ikoner att ändra bild dessutom;)

om man skulle hitta ett snyggt tema men inte skulle tycka om just 1 ikon, skulle man då kunna ändra den ikonen m.h.a themebuilder och fortfarande ha kvar alla andra temabilder?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-05-02 12:12

hm.. hittade ingen mer passande tråd för min fråga, så jag lånar den här lite.

Jo jag undrar hur man ändrar namn på operatörsnamnet? vet ju att många har sitt egna namn där uppe istället för Telenor m.fl.. Har för mig att jag läst att det är i customize man ändrar, men jag hittar då inget där som man kan ändra på. Jag har för övrigt 1.1.4.

Och sen i customize så ska man ju kunna ändra tex texten som är på slide-knappen för skärmlåset.. men när jag skriver i något annat där så ändras aldrig texten.. how come?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-05-03 01:29

Med MiM kan du ändra operatörstexten.

Vad gäller "Customize" så är det sjukt jobbigt att använda på min 1.1.4 tycker jag.. Jag kan ju göra betydligt mycket mer och enklare på min 1.1.2.. Finns det inget sätt att byta plats och fixa om ikonerna osv på 1.1.4 som på 1.1.2?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-17 17:07

har lite problem med att ändra namn på ikonerna i mina teman eftersom jag inte hittar /private/var/root/Library/SummerBoard. använder WinSCP. Hur kommer detta sig? Annars fungerar mitt summerboard bra.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-05-17 18:58
Ursprungligen av Guldig:

har lite problem med att ändra namn på ikonerna i mina teman eftersom jag inte hittar /private/var/root/Library/SummerBoard. använder WinSCP. Hur kommer detta sig? Annars fungerar mitt summerboard bra.

Har du kollat /private/mobile/.....?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-05-17 19:09
Ursprungligen av kenjon:

Har du kollat /private/mobile/.....?

nu känner jag mig ganska dum :S

tack så mycket!

Bevaka tråden