Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av svantet:

Tackar för tipset, speciellt om rabatten!! har precis beställt ett par lurar med 50% rabatt... Hittade ett par med bra pris via prisjakt.se hos 128.se - de med rosa sladdar kostar 300 kr mindre än de svarta, kan det vara bögnojan som ger lägre priser?! Men att beställa direkt från USA blev ändå 100 kr billigare.

Ska bli spännande att testa, läste recensioner och dom verkar bra!

Jag köpte mina för ca 3 veckor sedan och ca 4 -5 arbetsdagar senare låg de i brevlådan, bra ljud, kanske lite mkt bas, bekväma och gillar den funktionen med hur de hänger runt huvudet.
Lycka till.

M

På mailet står det 10%?

Ursprungligen av törnros:

På mailet står det 10%?

Bättre lycka nästa vecka då

Fick precis mina v-moda remix remote. Mycket nöjd så här långt.

Har ett par Klipsch Image S4i me, också bra men har fått glapp i kontakten. Känns mycket rejälare på v-moda, dessutom är den vinklad.

Konstigt att det finns så få lurar med volymkontroll, skulle aldrig köpa utan.

Ursprungligen av ill_chrill:

Har ett par Klipsch Image S4i me, också bra men har fått glapp i kontakten. Känns mycket rejälare på v-moda, dessutom är den vinklad.

Tar tillbaka de där om Klipsch dåliga glappande kontakt. De visst skit i telefonen. http://www.99.se/garantier-service/271044-fjaerrkontrollen-pa-headsetet-trasig.html#post1923649

  • Medlem
  • 2010-08-18 11:24

Dålig kvalitet Klipsch S4i?

De ovala öronpropparna, oavsett storlek, passade inte mig alls, ramlade ur/tätade dåligt = kass basåtergivning.

Efter två månader så slutade en knapp på fjärren att funka:mad:. Ja, jag har givetvis kollat så att det inte är skit i hörlursuttaget etc, provade dessutom lurarna med lika dåligt resultat på tre andra iPhone för säkerhets skull. Inte heller i Macbutiken här i Borås funkade de...

Lämnade tillbaka dem och köpte Apples egna In-Ear, vill ju ha lurar med fjärr på sladden. Dessa är tillräckligt bra i ljudhänseende men sitter mycket bättre i mina öron, förhoppningsvis är byggkvaliteten oxå bättre…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-29 13:44
Ursprungligen av ulfm:

De ovala öronpropparna, oavsett storlek, passade inte mig alls, ramlade ur/tätade dåligt = kass basåtergivning.

Efter två månader så slutade en knapp på fjärren att funka:mad:. Ja, jag har givetvis kollat så att det inte är skit i hörlursuttaget etc, provade dessutom lurarna med lika dåligt resultat på tre andra iPhone för säkerhets skull. Inte heller i Macbutiken här i Borås funkade de...

Lämnade tillbaka dem och köpte Apples egna In-Ear, vill ju ha lurar med fjärr på sladden. Dessa är tillräckligt bra i ljudhänseende men sitter mycket bättre i mina öron, förhoppningsvis är byggkvaliteten oxå bättre…

Va´akönt att inte bara jag som har problem med

Citat:

Klipsch S4i

Mitt problem består i att ena kanalen gång efter annan går sönder = ljud kommer bara i ena örat.
Nu har webbhallen tröttnat på att byta, så jag måste köpa ett nytt, Dåligt att inte ha bättre kvallitet för ca 1000 kr:-(

Eftersom jag bara lyssnar på ljudböcker, så är inte själv hörlurarna viktiga. Viktigast är bra mikrofon. När jag hade apples egna lurar klagade mottagaren hela tiden på micens kvalitet.
Mina krav:
1) in ear
2) fjärrkontroll ( volym + svara+ stanna boken)
3) Utmärkt Mikrofon
Har ni tipps på andra/billigar än Klipsch S4i

//Peter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 13:14
Ursprungligen av Specias:

Gå in på Zagg.com och kika på deras smartbuds, det är nog vad du letar efter. Har dem själv och tycker det funkar fint Se till så att du skriver in din email-adress i deras Ipad giveaway så får du även upp till 50% rabatt.

Trevlig helg!

Tack för tipset, fick 50% så jag slog till på lurarna plus extra gummipluppar... $34 totalt inkl shipping är inte så tokigt.

Ursprungligen av Trineo:

Tack för tipset, fick 50% så jag slog till på lurarna plus extra gummipluppar... $34 totalt inkl shipping är inte så tokigt.

Det var så lite så Är bara kul när man kan vara till lite hjälp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-13 12:59

Nej jag tänkte mer på hur dom satt liksom, om du hade ngn koll på de jämfört med andra. Själv är jag halvt döv sen födseln, så kan ju inte säga att jag har mkt krav mer än att dom kan spela högt o rakt in i öronen så jag hör

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-18 02:55

Tycker ni skall ha ögonen öppna på NOCS NS800. Dem verkar mycket lovande

nocs – you we music – NS800

Finns i Svart och Vit version, designmässigt verkar dem passa iPhone 4 utmärkt

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 09:06
Ursprungligen av Esa:

Tycker ni skall ha ögonen öppna på NOCS NS800. Dem verkar mycket lovande

nocs – you we music – NS800

Finns i Svart och Vit version, designmässigt verkar dem passa iPhone 4 utmärkt

Problemet är att de inte finns någon produktion av dom. Deras leverantör drogs sig ur eller något i stil med det, så nu finns dom inte o få tag på alls. Oklart när de kan komma också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-18 11:41
Ursprungligen av Minto0:

Problemet är att de inte finns någon produktion av dom. Deras leverantör drogs sig ur eller något i stil med det, så nu finns dom inte o få tag på alls. Oklart när de kan komma också.

Jag har lagt till dem på Twitter men kan inte ställa frågan till dem, av någon märklig anledning...mitt eget fel kanske?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 12:23
Ursprungligen av zinned:

Jag har lagt till dem på Twitter men kan inte ställa frågan till dem, av någon märklig anledning...mitt eget fel kanske?

Jag har aldrig användt Twitter så jag vet knappt vad de är. Så där kan jag inte hjälpa dig tyvärr!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-18 14:59

Trist att de inte finns i vitt bara.

Dock så ser jag egentligen inte de större fördelarna med Zaggs lurar till skillnad från Apples orginal, förutom att de möjligtvis har bättre ljud. Vinklad kontakt samt vinklade lurar känns som det kvittar.

Jag skulle dock vilja testa dessa NS800, skulle vilja veta om de över huvud taget ska börja säljas.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 15:04
Ursprungligen av zinned:

Trist att de inte finns i vitt bara.

Dock så ser jag egentligen inte de större fördelarna med Zaggs lurar till skillnad från Apples orginal, förutom att de möjligtvis har bättre ljud. Vinklad kontakt samt vinklade lurar känns som det kvittar.

Jag skulle dock vilja testa dessa NS800, skulle vilja veta om de över huvud taget ska börja säljas.

Fördelen med Zaggs gentemot apples orginal, är ju att de är in-ear. Gör mkt skillnad för ljud o stänga ute brus. Sen är ju apples in-ear dyrare än dessa. Beställde Zaggs nu, för 214kr inklusive frakt till Irland (där jag bor). Får anses som mkt bra enligt mig.

NS800 verkar väldigt bra. Som jag har fattat efter o haft lite kontakt med dom, så vill dom sälja dom, o letar efter leverantör av dom. Vet dock inte hur den jakten går, o om de ens är möjligt. om det nu är möjligt, så antar jag att de kommer dröja ett bra tag iaf innan dom får ut något på marknaden.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-18 15:21
Ursprungligen av Minto0:

Fördelen med Zaggs gentemot apples orginal, är ju att de är in-ear. Gör mkt skillnad för ljud o stänga ute brus. Sen är ju apples in-ear dyrare än dessa. Beställde Zaggs nu, för 214kr inklusive frakt till Irland (där jag bor). Får anses som mkt bra enligt mig.

NS800 verkar väldigt bra. Som jag har fattat efter o haft lite kontakt med dom, så vill dom sälja dom, o letar efter leverantör av dom. Vet dock inte hur den jakten går, o om de ens är möjligt. om det nu är möjligt, så antar jag att de kommer dröja ett bra tag iaf innan dom får ut något på marknaden.

Apples lurar dyra? Jag vet inte hur du köpte din telefon men jag fick iaf mina tillsammans med telefonen, utan extra kostnad

Ursprungligen av zinned:

Apples lurar dyra? Jag vet inte hur du köpte din telefon men jag fick iaf mina tillsammans med telefonen, utan extra kostnad

In-Ear..
http://store.apple.com/se/product/MA850G/A?fnode=MTY1NDA1MA&mco=MTM3NTMzMzg

För övrigt så är de faktiskt riktigt bra och sköna att ha i öronen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 15:46
Ursprungligen av keptang:

In-Ear..
Apple In-Ear-hörlurar med fjärrkontroll och mikrofon - Apple Store (Sverige)

För övrigt så är de faktiskt riktigt bra och sköna att ha i öronen.

Jag har använt dessa under hela hojsäsongen under hjälmen och de har funkat bra MEN efter en nån vecka så blir gummit i lurarna så mjukt att plupparna trillar av lurarna väldigt enkelt... inte så bra imo.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-18 15:25
Ursprungligen av zinned:

Apples lurar dyra? Jag vet inte hur du köpte din telefon men jag fick iaf mina tillsammans med telefonen, utan extra kostnad

Jag menade som några andra hunnit påpeka, apples in-ear lurar, som är någorlunda jämförbara med Zaggs. Dom man får med är enligt mig värdelösa, då dom är väldigt obekväma, håller varken inne ljudet, eller ute brus och dessutom sprängdes inom 2 veckor av spelandes.

Apples in-ear lurar är okay, men dom är för dyra, då dom är i närheten av Klipsh s4i osv, som är väldigt mycket bättre när de kommer till ljud, passform osv.

Jag vet att passformen är väldigt individuellt, o talar enligt mitt tycke

Ursprungligen av Minto0:

Jag menade som några andra hunnit påpeka, apples in-ear lurar, som är någorlunda jämförbara med Zaggs. Dom man får med är enligt mig värdelösa, då dom är väldigt obekväma, håller varken inne ljudet, eller ute brus och dessutom sprängdes inom 2 veckor av spelandes.

Apples in-ear lurar är okay, men dom är för dyra, då dom är i närheten av Klipsh s4i osv, som är väldigt mycket bättre när de kommer till ljud, passform osv.

Jag vet att passformen är väldigt individuellt, o talar enligt mitt tycke

Har du lust att skriva en "minirec" om zaggs hörlurar? Kan inte bestämma mig om jag ska slå till med min 50% check eller ej...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-23 21:12
Ursprungligen av A.K.O.A:

Har du lust att skriva en "minirec" om zaggs hörlurar? Kan inte bestämma mig om jag ska slå till med min 50% check eller ej...

Jag får förhoppningsvis mina i morgon. Skriver ett inlägg så fort jag har ngn uppfattning om hur dom skulle kunnas tänkas vara.

Ursprungligen av Minto0:

Jag får förhoppningsvis mina i morgon. Skriver ett inlägg så fort jag har ngn uppfattning om hur dom skulle kunnas tänkas vara.

Stort tack!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-24 12:06
Ursprungligen av A.K.O.A:

Stort tack!

Gick precis in för o kolla statusen på min sändning. O typiskt nog inser jag att jag valt fel leveranssätt, o de är nu mellan 7-10 arbetsdagar Får dom inte förns nästa vecka då

Jag fick en leverans av zagg smartbuds idag, så här kommer lite snabba reflektioner.

Först det positiva, jag tycker kvalitetskänslan är helt ok. Kablarna känns jättebra, glatta och hållbara men ändå smidiga. Dessutom gillar jag lösningen med att ha lurarna runt nacken.
Jag har lyssnat på musik och pratat i telefon under ca 5 timmar, och åtminstone för mig känns det bra, ingen smärta eller tryck.

Jag har suttit i telefonmöte samt haft ett par samtal, ingen har sagt något om att det låtit konstigt så jag utgår från att micken är bra.

Ska vi sedan ta det som inte är fullt lika bra så kan vi ju börja med ljudet. Det är mycket bas i lurarna. Tyvärr inte fast och tight utan det känns mest som om det ligger en basgång och bumlar omkring lite för sig själv, oavsett vad som spelas. Det blir bättre som man ställer in mindre bas i equalizern. I övrigt är ljudet bra, så med en anpassning i equalizer är det helt OK.
Nästa sak som inte heller imponerade på mig är volymkontrollen. Det är en vanlig skjutpotentiometer, lite oprecis, lite skrap och inte linjär mellann båda kanalerna. Den duger till att som hastigast sänka ljudet med, men jag hade mycket hellre sett in integrerad ljudkontroll på samma sätt som i apples orginallurar.

I det stora hela är jag nöjd, det känns som det är bra brukslurar och det känns som om de kommer att hålla,

Hoppas detta gett lite mer kött på benen till de som funderar på att köpa.

Ursprungligen av carpelux:

Jag fick en leverans av zagg smartbuds idag, så här kommer lite snabba reflektioner.

Först det positiva, jag tycker kvalitetskänslan är helt ok. Kablarna känns jättebra, glatta och hållbara men ändå smidiga. Dessutom gillar jag lösningen med att ha lurarna runt nacken.
Jag har lyssnat på musik och pratat i telefon under ca 5 timmar, och åtminstone för mig känns det bra, ingen smärta eller tryck.

Jag har suttit i telefonmöte samt haft ett par samtal, ingen har sagt något om att det låtit konstigt så jag utgår från att micken är bra.

Ska vi sedan ta det som inte är fullt lika bra så kan vi ju börja med ljudet. Det är mycket bas i lurarna. Tyvärr inte fast och tight utan det känns mest som om det ligger en basgång och bumlar omkring lite för sig själv, oavsett vad som spelas. Det blir bättre som man ställer in mindre bas i equalizern. I övrigt är ljudet bra, så med en anpassning i equalizer är det helt OK.
Nästa sak som inte heller imponerade på mig är volymkontrollen. Det är en vanlig skjutpotentiometer, lite oprecis, lite skrap och inte linjär mellann båda kanalerna. Den duger till att som hastigast sänka ljudet med, men jag hade mycket hellre sett in integrerad ljudkontroll på samma sätt som i apples orginallurar.

I det stora hela är jag nöjd, det känns som det är bra brukslurar och det känns som om de kommer att hålla,

Hoppas detta gett lite mer kött på benen till de som funderar på att köpa.

Hej,
fick mina smartbuds igår, och kan bara instämma totalt med dina reflektioner ang ljud och bas, håller också med om att det som drar ner känslan är volymkontrollen, hade jag vetat det hade jag nog kanske kollat på andra (men å andra sidan ganska praktiskt att snabbt kunna dra ner och upp...).

Men dom känns väldigt oömtåliga, och sitter fint i örat så dom kommer säkert göra jobbet bra. Fick dom dessutom för halva priset dvs 40 dollar så jag ställer inga superkrav på dom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 15:44
Ursprungligen av zinned:

Trist att de inte finns i vitt bara.

Dock så ser jag egentligen inte de större fördelarna med Zaggs lurar till skillnad från Apples orginal, förutom att de möjligtvis har bättre ljud. Vinklad kontakt samt vinklade lurar känns som det kvittar.

Jag skulle dock vilja testa dessa NS800, skulle vilja veta om de över huvud taget ska börja säljas.

Eeehr, vad krävs för att det skall bli bättre egentligen?

In-Ear hos Apple kostar 699:-, dessa gick lös på $49.
Sen har de förmodligen bättre ljud, bättre passform och förhoppningsvis tåligare sladd.

Vad gäller NS800 så får man väl hoppas på bättre kvalité än NS200 då jag förbrukat 3st sådana.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 16:04

dessutom "suger" micen i apples lurar imho

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-18 16:05
Ursprungligen av lelkes:

dessutom "suger" micen i apples lurar imho

Det samt att själva lurarna har klart sämre ljudbild än andra lurar... rent utsagt kass bas t.ex.

Så betyger på Apple´s in-ear är 2 av 5... kunde fått en 3:a om de inte kostat som konkurrenternas klart bättre lurar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-08-18 16:06

Jag kontaktade NOCS angående NS800 och fick svar i stort sett omedelbart, endast ett par minuter efter mitt mail.

Hej,

Kul att du frågar! Jag står i fabriken och överser produktionen. Så här års är det 35-40C i södra Kina. Går allt enligt planerna landar de i Sverige om 2 veckor. De är värda att vänta på.

Best regards,

Hoppas produktionen går bra nu då så att man snart kan få se dem i butikerna

Bevaka tråden