Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre hörlurar till iPhone?

Tråden skapades och har fått 574 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 11:07

Tjena,

Om du inte fick det att fungera lär den vara defekt. Lurarna fungerar till 1G och 2G iphone.

MVH
Daniel

Jag checkar

Oki, får ta en sväng till Macoteket och testa där. Tack för svaret iallafall!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-21 18:19

Tjena, Macoteket har inte nocs i sortimentet tyvärr. Det har däremot humac, macsupport mfl.

Det var nog mest för att jag tänkte macforum och skrev macoteket
Men jag fick nya att testa där iallfall och de funkade fint.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-01-14 15:20

Vad har ni för förslag på lurar till min iphone, har rivit sönder orginalhandsfreen nu och vill ha mig nått som är bättre.
kravet är att de ska finnas mic och knappen, samt låta bättre än orginalet och en prislapp på under 1000kr...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2009-01-14 16:35

Står och väger mellan:
Nocs ns200b - 636kr
GRIFFIN TUNEBUDS MOBILE TILL IPHONE - 275kr
sennheiser mm 50 ip - 749kr
v-mode vide duo - 949kr

vad säger ni? visst har alla alla funktioner ( mic knapp osv)?
vad ska ja lägga pengarna på?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-14 20:34

Om du kan hosta upp några hundralappar till skulle jag helt klart välja ett par Etymotic HF2.
http://store.apple.com/se/product/TS897VC/A?aosid=p204&siteid=47450&program_id=11612&cid=OAS-EMEA-AFF&tduid=197c0c6c3569496d1c358a1770b84683&fnode=MTY1NDA1MA&mco=MjI0NjUyMQ

Du kan nog hitta dem billigare genom att antingen köpa direkt från Etymotics hemsida eller via ebay. Jag har ett par Etymotic ER6i som är omgjorda så de har sladden (med mic/knapp) från originallurarna. Grymt bra ljud och samtidigt funktionaliteten från originallurarna. Har haft dem i snart ett år till två olika iPhones och de är grymma!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-22 07:31
Ursprungligen av Jetwash:

Eftersom man tydligen behöver en adapter för att stoppa in vanliga lurar till iPhone (vilket är askasst, men det finns säkert en anledning...) så undrar jag om det går att lösa på nåt annat sätt?

Nä, man behöver väl inte nån adapter om man kan tänka sig att leva utan sladdknapp och mic, eller? det funkar på min iaf, eller har jag förstört min telefon nu?:confused:

Ursprungligen av Pehr:

Nä, man behöver väl inte nån adapter om man kan tänka sig att leva utan sladdknapp och mic, eller? det funkar på min iaf, eller har jag förstört min telefon nu?:confused:

Om du läser datumet(2007-09-27) Jetwash postade sitt inlägg förstår du att iPhone 3G inte var släppt ännu utan vara första iPhone - till den behöver man en adapter för att använda andra hörlurar än de som kom till.
Iofs tog det inte så länge innan hörlurstillverkarna började med lurar som passar direkt utan adapter, men man måste ändå ta hänsyn till när inlägget är skrivet(bara månader efter första iPhone var släppt).

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-22 07:56

Jag har lurar som kom innan iphone som jag provade igår och de låter bra. Men har de pajjat ljudingången då (extraringen i jacket)?

EDIT: nevermind, jag googlade fram svaret...

Senast redigerat 2009-01-22 08:08
Ursprungligen av Pehr:

Jag har lurar som kom innan iphone som jag provade igår och de låter bra. Men har de pajjat ljudingången då (extraringen i jacket)?

EDIT: nevermind, jag googlade fram svaret...

Du har alltså iPhone och inte iPhone 3G?

Billig SUPERLUR!!

Ville köpa Spark idag och löda till min gamla sladd. men kolla in detta:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=93184

Koss Handsfree iSpark iPhone

för 299 spänn! köpte idag! superljud, och inga jävla 1000 som för vibe duo!!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2009-01-26 20:57

Funkar det att byta låt genom att dubbelklicka på knappen? Grymt prisvärda i sådant fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-30 11:12

Jag har de nya In-Ear-lurarna och allt funkar förutom volymkontrollen. Två stora minus dock:

1. Mikrofonen är sämre, har lägre känslighet än den i standard-lurarna.
2. Man har ingen medlyssning från mikrofonen, och eftersom in-ear-pluggarna dämpar ljud utifrån blir det lite som att prata med öronproppar.

Vet ej om detta kommer fixas med software updates från Apple eller ej. Antagligen kommer ju volymkontrollerna att fungera då kontakten är identisk med den hos standard-lurarna.

Ljudet är dock ingen sensation, en in-ear för 250kr från Sony har mycket bättre ljud rakt av. Antagligen då dessa har större element än Apples In-Ear.

Ursprungligen av hotelofcalifornia:

Ville köpa Spark idag och löda till min gamla sladd. men kolla in detta:

http://www.webhallen.com/prod.php?id=93184

Koss Handsfree iSpark iPhone

för 299 spänn! köpte idag! superljud, och inga jävla 1000 som för vibe duo!!

Passar denna iPhone 3g? På de flesta sidor står det bara iPhone...?
Funkar micken bra? hittar inga recensioner...

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-01-31 15:13
Ursprungligen av hyllplan:

Passar denna iPhone 3g? På de flesta sidor står det bara iPhone...?
Funkar micken bra? hittar inga recensioner...

Använder iSpark till min iPhone 3G utan problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-02 14:00
Ursprungligen av Robban B:

Använder iSpark till min iPhone 3G utan problem.

FUngerar det att byta låt (next, pre) med knappen?

/m

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-02-10 21:31
Ursprungligen av hetaali:

FUngerar det att byta låt (next, pre) med knappen?

/m

Japp, två klick framåt och tre klick bakåt samt att du har paus,play.

Nu efter att ha använt dem så är jag mycket nöjd, tycker ljudet är mycket bättre än apples in-ear lur..

Funderar på att åka in till stan och köpa dessa hörlurar idag, men har en fråga som jag inte lyckats hitta något svar på. Kan man höja och sänka volymen på dessa via kontrollen på sladden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-02 14:30
Ursprungligen av FillilutteN:

Funderar på att åka in till stan och köpa dessa hörlurar idag, men har en fråga som jag inte lyckats hitta något svar på. Kan man höja och sänka volymen på dessa via kontrollen på sladden?

Nej det går inte med några till iPhone mig veterligen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-30 15:46

problemet är att det inte riktigt finns bra lurar med mick :S.. alla är under all kretik har testat massor!

saken är den om man moddar, tex man köper iPhone headesetet och sätter på sennheiser lurar så får dem inte tillräkcligt med ström och ljudet blir skumt.

de bästa jag har testat med mick är Sennheiser MM50 iP de har det bästa ljudet, dock är mickknappen liten

annars finns nocs men inte lika bra ljud i dem" dock smidigare knapp!

när Sennheiser CX500 iP kommer skall vi fira

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2009-01-30 16:47

Jag sålde mina nya apple in-ear nästan omgående då de dels bara trillade ur mina öron samt att jag var måttligt imponerad av ljudet. Blev de nya iSpark från koss som har bra ljud och passar bra.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-30 17:06

Någon som vet om det går att köpa 3.5 hanen med mic någonstans? Jag skulle vilja löda ihop något eget till iPoden för skypande.

Ursprungligen av gabra:

Någon som vet om det går att köpa 3.5 hanen med mic någonstans? Jag skulle vilja löda ihop något eget till iPoden för skypande.

http://www.griffintechnology.com/products/smarttalk

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-30 21:10

det e vellan ett vanlig TRS~jack - med en extra "data" ring .. (minns inte vad dom heter)

TRS = TIP RING SLEVE för ljud

i detta fall en TIP RING RING SLEVE .. om man ska ha med MIC \ svarsknapp

troligen går det att moda en kontakt till exvis gamla nokia -telefoner om du e haj på att löda tunnTrådar -- så kan man köra mickat + TRS till sina fetare lurar
- men bästa e vellan att köpa på sig mer redundanta saker när man ändå ska löda - delar finns ju över allt idag! om man forskar lite!

hur var det nu -- man får inte peta i apple inx grejjer .. så närmare tips får man vellan inte ge -- utan att få spö!!

Senast redigerat 2009-01-30 21:23
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2009-02-02 11:07

Jag har apples nya in-ear lurar men jag kan inte få dem att stanna i öronen. Med de största propparna fungerar det någorlunda men fortfarande åker de ut ganska lätt så jag har lagt en beställning på några Comply foam tips http://www.complyfoam.com/ som passar och hoppas det ska fungera bra.
I övrigt är jag nöjd med ljudet även om jag gärna hade sett mer bas i ljudet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-02 14:14

Ni som har Apple In Ear med remote, upplever ni alla att micen har lägra ljud eller har det varit något enstaka fall bara?

Ni som har problem med att den inte sitter fast, har ni kollat om det går att trä på de där öronpluggarna från apoteket som så många gjort med Koss The Plug?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-03 10:41

Ok, jag är övertygad, jag åker och köper ett par NOCS på lunchen idag... 699:- på Teknikmagasinet låter bra för mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-03 13:26

Ett stycke NOCS200B är inköpta och första intryck är att ljudet är kanon, de buds som sitter på är kanonsköna men fler finns ju att tillgå. Micen/knappen är lite väl stor för att produkten skall förtjäna en 10a... men en stark 9:a än så länge i alla fall.

Bevaka tråden