Jo, det där känner man igen
Jag har i princip en rask dator, och ändå damsuger man nätet för att se om det går att trimma någon länk i kedjan.
23" med MP 8x3Ghz, 4HD, 8-ramstickor.
I detta nu väntar jag på ett paket med Quadro-graffe (man vill ju verkligen se flödet i sina ytor), och letar efter ett i-RAM-kort från Gigabyte (man vill ju slippa vänta en halv minut på varje rebuild).
Sen måste jag såklart tjacka ett RAID-kort nu när det finns (Raid1 minskar ju risken för filförlust vid krash, givet val!), samt ge de nya 750GB-diskarna en chans, de 320GB RE som sitter i känns inte så snabba längre (vem vill vänta på uppstarter?).
När sen man får en slant över igen är det nog skärmen som ska breddas de där sista centimetrarna till 30" (klart man vill se så mycket det går av en modell).
Gissar att när skärmen köps är det januari, å det är dax att byta till en nyare MP (måste ju hänga med i utvecklingen!)
Pryltokighet, eller bara ett naturligt sätt att få tiden att räcka till på jobbet?
Jag resonerar som så att det är kulare att jobba me en maskin som man gillar!
Fick inte alls handla så här när jag var sambo, men nu som singel är man ju kung över kassan, så nu prioriterar jag som jag vill!