Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 1.1.1 finns nu ute

Tråden skapades och har fått 81 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-09-27 22:42

ge det några veckor så är vi på banan igen ...

Så... Jag skall inte köpa med mig iPhone från New York?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-27 23:50

Är det inte så att från och med nu så finns ny versionen. Dvs från och med nu så kan man förinstallera det i telefonerna som lämnar fabriken. Från fabrik till slutkund i butik borde det väl ta minst en vecka? Eller sitter jag på cykeln igen?

Ursprungligen av MinMac:

Är det inte så att från och med nu så finns ny versionen. Dvs från och med nu så kan man förinstallera det i telefonerna som lämnar fabriken. Från fabrik till slutkund i butik borde det väl ta minst en vecka? Eller sitter jag på cykeln igen?

Exakt hur lång tid det tar vet jag inte, men rimligtvis borde det ta några dagar åtminstone. Speciellt om de har ett lager kvar.

Står det tryckt någonstans på förpackningen vilken firmware som är intstallerad? Hur avgör man det lättast i butiken?

Ursprungligen av dvraptor:

Står det tryckt någonstans på förpackningen vilken firmware som är intstallerad? Hur avgör man det lättast i butiken?

Om du kan knappa på telefonen fungerar följande:
*3001#12345#* tryck sedan "Call". Kolla sedan under "Versions"

03.12.06_G är firmware 1.0.0
03.14.08_G är firmware 1.0.1 och 1.02
04.02.04_G är firmware 1.1.1 möjligtvis 04.01.13_G för 1.1.1

/Mats

Om man köper en iPhone som kommer med nya firmwaren borde det väl komma hack för att nergradera så att man kan låsa upp den ändå.

Ursprungligen av southtown:

Om man köper en iPhone som kommer med nya firmwaren borde det väl komma hack för att nergradera så att man kan låsa upp den ändå.

Funderar på samma sak...

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2007-09-28 08:06

Det var ett stavningsfel. Han menade nog Modmyiphone.

Jag tror snart att det mesta av det som har kommit, kommer i nya versioner som funkar med nya firmware. Det var ju ungefär samma snack i början när den kom (kanske inte om att den skulle bli en tegelsten )

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-09-28 08:32

Skönt, köpte min i Tisdags...

Jag har surfat runt lite på forum här och var och det verkar vara många som klagar över att deras hackade och upplåsta telefon nu bara säger "Incorrect SIM" efter uppdateringen, så de inte ens kan använda sitt första AT&T-SIM-kort. Med tanke på alla varningar så fattar jag inte hur många det är med upplåsta telefoner som ändå väljer att uppdatera. Rätt korkat faktiskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 09:21

iFun.se varnar för installation:

Alla som använder iPhone i Sverige idag uppmanas att undvika uppdateringen om ni vill kunna fortsätta använda telefonen!

http://www.ifun.se/varning-for-111-uppdateringen/

Ursprungligen av Earth:

iFun.se varnar för installation:

Alla som använder iPhone i Sverige idag uppmanas att undvika uppdateringen om ni vill kunna fortsätta använda telefonen!

http://www.ifun.se/varning-for-111-uppdateringen/

Det är jag skrivit det

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 12:29
Ursprungligen av Adrian B:

Det är jag skrivit det

Hehe, där ser man.

En fråga: Det är ingen uppdaterad hårdvara va', utan bara fw som ändrats?

Ursprungligen av Earth:

En fråga: Det är ingen uppdaterad hårdvara va', utan bara fw som ändrats?

Japp, bara mjukvara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 10:49
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har surfat runt lite på forum här och var och det verkar vara många som klagar över att deras hackade och upplåsta telefon nu bara säger "Incorrect SIM" efter uppdateringen, så de inte ens kan använda sitt första AT&T-SIM-kort. Med tanke på alla varningar så fattar jag inte hur många det är med upplåsta telefoner som ändå väljer att uppdatera. Rätt korkat faktiskt.

Ja.. verkligen, skulle aldrig komma på tanken att uppdatera firmwaren i detta tidiga skede!

- If It Works, Don't Fix It!

//S

Köpa iPhone innan uppgraderingen?

Halloj!

Min flickvän är i USA nu. Skall jag be henne köpa en iPhone så snabbt som möjligt om jag vill kunna använda den i Sverige nu alltså?

Tror ni att 8gb i apple affärerna har den 1.0.2 firmwaren? Kanske tar telefonerna med gamla firmwaren slut snabbt nu?

Har ni några tips vad jag ska göra?

Någon som vet hur länge till man kan köpa iPhones med 1.0.2?

Tacksam för svar!

Trevlig helg förresten!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 23:05
Ursprungligen av Adrian B:

Jag har surfat runt lite på forum här och var och det verkar vara många som klagar över att deras hackade och upplåsta telefon nu bara säger "Incorrect SIM" efter uppdateringen, så de inte ens kan använda sitt första AT&T-SIM-kort. Med tanke på alla varningar så fattar jag inte hur många det är med upplåsta telefoner som ändå väljer att uppdatera. Rätt korkat faktiskt.

Folk tror att just de ska få en fungerande telefon som de kan skryta om på forum som detta. Låter korkat men jag tror många tror att det ska fungera för just dem.
Sedan ska man inte underskatta kraften en programuppdatering har hos en datornörd, som ett gift.

Ursprungligen av acke:

Folk tror att just de ska få en fungerande telefon som de kan skryta om på forum som detta. Låter korkat men jag tror många tror att det ska fungera för just dem.

Jo, jag har faktiskt sett precis detta i andra forum. Folk som på allvar, långt efter det blivit känt vad uppdateringen innebär, säger "Jag har en iPhone här nu som jag ska testa att uppdatera med den här supermetoden som jag tror kommer att fungera." och sen kommer tillbaka gråtandes för att den är obrukbar.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-09-28 11:06

Jaa, man får helt enkelt bida sin tid tills dess att den är knäck igen. Om ett par veckor kanske.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-09-28 11:38

För dom som precis köpt sin iphone med firmware 1.1.1 men inte hunnit med att låsa upp den än....vad gör man nu då? Kan man låsa upp den eller måste man vänta?

  • Medlem
  • International user
  • 2007-09-28 11:47

Har för mig att man kan välja annan version av firmware om man håller nere alt eller cmd när man ska installera, men jag har inte vågat prova.
Den som redan hade pajat sin kan ju prova och sedan rapportera.

Ursprungligen av Konrad:

Har för mig att man kan välja annan version av firmware om man håller nere alt eller cmd när man ska installera, men jag har inte vågat prova.
Den som redan hade pajat sin kan ju prova och sedan rapportera.

Funkar inte.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-09-28 13:58
Ursprungligen av wunderbaren:

Funkar inte.

Konstigt, det verkar ha funkat för vissa...har du provat?

Ursprungligen av knekor:

Konstigt, det verkar ha funkat för vissa...har du provat?

Jag tror ni talar om olika saker. Jag vet ingen som lyckats nedgradera sin telefon från 1.1.1 till 1.0.2.

Edit: Det finns visst sådana som påstår att det går.

Edit 2: Har läst lite mer, jag tror fortfarande inte på att det går.

Senast redigerat 2007-09-28 14:19
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 15:27
Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror ni talar om olika saker. Jag vet ingen som lyckats nedgradera sin telefon från 1.1.1 till 1.0.2.

Edit: Det finns visst sådana som påstår att det går.

Edit 2: Har läst lite mer, jag tror fortfarande inte på att det går.

Många som säger. Ingen som kan bekräfta!

TUAW har listat 5 saker man bör veta om 1.1.1-uppdateringen:

5 things you need to know about the iPhone 1.1.1 update

Två punkter är viktiga. För det första bekräftar dom mina misstankar om att det verkligen inte går att nedgradera:

1. It's a one-way street. You cannot downgrade the firmware back to 1.0.2, not even using the alt-Restore trick that lets you pick an ipsw file to restore from.

För det andra ger dom lite oroväckande signaler om att jailbreak kan dröja:

2. That sucker is locked down tighter than a WWE Half Nelson. If you somehow managed to upgrade while keeping your iPhone apps intact -- I have yet to hear a confirmation of this happening, and I kinda doubt it can happen -- congratulations. Everyone else is out of luck. Don't expect a jailbreak anytime soon.

Ursprungligen av Adrian B:

TUAW har listat 5 saker man bör veta om 1.1.1-uppdateringen:

5 things you need to know about the iPhone 1.1.1 update

Två punkter är viktiga. För det första bekräftar dom mina misstankar om att det verkligen inte går att nedgradera:

1. It's a one-way street. You cannot downgrade the firmware back to 1.0.2, not even using the alt-Restore trick that lets you pick an ipsw file to restore from.

För det andra ger dom lite oroväckande signaler om att jailbreak kan dröja:

2. That sucker is locked down tighter than a WWE Half Nelson. If you somehow managed to upgrade while keeping your iPhone apps intact -- I have yet to hear a confirmation of this happening, and I kinda doubt it can happen -- congratulations. Everyone else is out of luck. Don't expect a jailbreak anytime soon.

Ja, iPod touch har väl samma version, och den har ännu inte hackats.

Synd att iPhone inte fick den snyggare dockan från iPod touch i och med uppdateringen. Även om jag är lite less på reflektioner så tycker jag dockan på iPhone är rätt ful.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2007-09-28 14:39

Jag ber så mycket om ursäkt...jag skrev fel firmware. Jag menade ju så klart att jag köpt en telefon med 1.0.2. Sorry...nu sätter jag mig i hörnet och skäms en stund

Bevaka tråden