Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det nån tidning för nybliven Macanvändare?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-09-28 07:26

Måste fråga som nybliven men hängiven macoit - finns där någon lämplig pappersblaska att prenumera på? Då är jag mer ute efter en med ingående artiklar om hur man gör finurliga saker, kodar lite applescript etc.
Nyhetsvärden i pappersblaskor brukar inte vara mycket att hurra för, man har läst de flesta på webben 3 veckor tidigare.

En tidning med tips & tricks hade dock varit trevligt att läsa vid frukostkaffet, men man kanske får surfa vid burken istället?

MacWorld är väl det uppenbara valet om man vill ha det på svenska. Jag tycker den är bra, nyheterna är som sagt gamla när den kommer ut men det är mycket annat. Avdelningarna fotoexperten mm är oftast de bästa.

Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

MacWorld är väl det uppenbara valet om man vill ha det på svenska. ...

Fast de brukar inte ha så många ingående artiklar som var det som efterfrågades. Annars är det en hygglig tidning som på senare tid börjat vända sig väldigt mycket mot switchers.

• Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-09-28 07:55

svenska är inget krav, men jag skall bläddra i macworld i lämpligt tidningsstånd

• Medlem
  • 2007-09-28 08:10

Det finns också en tidning som koncenterar sig på iApps. Minns inte vad den heter.

• Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-09-28 08:15

Jag fick en bätre rubrik
Presstopp säljer macformat, den verkar intressant på alla sätt, får nog köpa mig ett lösnummer

• Medlem
  • Tidaholm
  • 2007-09-30 23:09

Press-stop har även iCreate, vet inte själv huruvida den är något att ha men verkar väl innehålla en del matnyttigt för nybörjare.

http://www.press-stop.se/kiosken/nummer.html?cat=2-0&lang=0&title=&nof=52&cust=7396641&tid=18613&count=1&ret=trafflista

Citat:

iCreate is the most stylish Macintosh magazine ever created. Aimed at new home Mac users, iCreate takes you through the main Apple programs – iMovie, iDVD, iTunes, iPhoto, iCal, Safari and Mail, as well as OS X itself. In-depth beginners tutorials, features on new Mac hardware, and of course the self indulgence of iCandy... You want it. Bi-monthly.

• Medlem
  • Ulricehamn
  • 2007-10-10 07:24

Nu fick jag mitt nummer av iCreate igår och plöjde det raskt. En bra blaska, även om jag nu hade lite otur eftersom de hade en massa tutorials om hur man gör saker i iLife 06 ... jag har ju 08

Kan i alla fall rekommendera den skarpt för den som är lite grön och vill ha tips och howtos för hur man hanterar OSX, iLife och andra kända monsterpgrogram.

1
Bevaka tråden