Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den eviga frågan

Tråden skapades och har fått 33 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-09-28 15:24
Ursprungligen av jgb:

Jag tycker dina grundfunderingar på SH-201 och Microkorg var alldeles utmärkta.

smickrare!

Jag är liksom helt insatt i att dom inte är BÄST eller SNYGGAST (eller, MicroKorgen är ju lite snygg) men själva nybörjar-inslaget i det hela är ju det som gör dem starka kandidater. Och att dom är väldigt lätta att få tag på... Och om jag skulle bli hemma-fixare så har jag ju synth+PC'n=sant... Vilket kan bli ett faktum i framtiden! Jag tror jag nästan måste våga våga helt enkelt. Köpa mig en och sedan bli en sån som kliar sig i huvudet för mycket!

• Medlem
  • Skövde
  • 2007-09-28 16:46

En Alesis Ion eller en begagnad Nordlead 1 kanske? Jag tycker att en beggad Ion borde vara perfekt då den har mycket polyfoni, ett bra gränssnitt och samtidigt väldigt djup så att du kan växa i den. Nord lead 1 är en realtivt enkel "rockig" synt som är inriktad på livespelande och ändå har stor variation i ljudet. Enkel att använda också då den saknar menyer stort sett.

Ursprungligen av Clase:

En Alesis Ion eller en begagnad Nordlead 1 kanske? Jag tycker att en beggad Ion borde vara perfekt då den har mycket polyfoni, ett bra gränssnitt och samtidigt väldigt djup så att du kan växa i den. Nord lead 1 är en realtivt enkel "rockig" synt som är inriktad på livespelande och ändå har stor variation i ljudet. Enkel att använda också då den saknar menyer stort sett.

Jag tänkte också på en begagnad Nord Lead 1. Jäkligt bra synt att lära sig grunderna på och låter bra. Det borde också kunna bli en slant över om du satt budgeten på 5 000:-...

Nord Lead är skitbra. Men gillar man MS20-ruffighet så är Virus bättre. Fast jag är på jgbs linje, dina första instinkter var inte alls fel. SH-201 och MicroKorg är båda alldeles utmärkta.

Bevaka tråden